اردوغان در نشست خبری روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه تنها راه‌حل بحران سوریه را بیان کرد؛

اصرار ترکیه به اعتماد دیپلماتیک و پشت میز مذاکره نشستن

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۶:۳۳:۰۹
کد خبر: ۶۹۳۲۳۶
اصرار ترکیه به اعتماد دیپلماتیک و پشت میز مذاکره نشستن
رییس‌جمهوری ترکیه گفت: اجازه نمی‌دهیم که امنیت ما به خطر بیفتد و هر چه که توان داشته باشیم به کار می‌گیریم تا این موضوعات را حل کنیم و اصرار داریم که تنها راه‌حل بحران سوریه، اعتماد دیپلماتیک و پشت میز مذاکره نشستن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رجب طیب اردوغان طی سخنانی در نشست خبری روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه بعد از دور دوم مذاکرات سه کشور درباره تحولات اخیر سوریه، اظهار کرد: با توجه به اینکه در موضوع سوریه به یک وحدت سه‌جانبه رسیده‌ایم تمام تلاش‌مان باید این باشد که این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و در مورد سوریه تحت هر شرایطی استقلال خاک و نابود کردن تروریست‌ها در آنجا را مورد توجه داشته باشیم.

وی افزود: ترکیه برای نابودی تروریست‌ها گام‌های بزرگی برداشت و هنوز هم به دنبال برخورد با تروریست‌هایی است که در خاک سوریه باقی مانده‌اند.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه همواره توجه دارد که باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شود، اظهار کرد: نه تنها باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و نیز تروریست‌ها را از سوریه بیرون کنیم، بلکه باید زیرساخت‌های نابود شده این کشور را هم آباد سازیم و در این زمینه هر کمکی که می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: ما توجه داریم که باید حفظ سلامت مردم سوریه مورد توجه قرار گیرد و باید به دنبال کارهای لازم برای رسیدگی به این موضوع باشیم.

رییس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه تمامی دوستان رسانه‌ای ما باید این را بدانند که گروه‌های حاضر در شمال سوریه نیز باید از این منطقه خارج شوند، اظهار کرد: در اصل تفاوتی میان داعش و سایر گروه‌های تروریستی نیست و باید بدانیم که موضوع جنگ در سوریه با داعش شروع شد اما سایر گروه‌های تروریستی نیز به اصطلاح خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و خود را وارد این منطقه کردند.

وی با اشاره به وجود کیلومترها مرز مشترک میان ترکیه و سوریه، اظهار کرد: ما در مرزهای خودمان هم که به سوریه منتهی می‌شود کنترل‌های لازم را داشته و خواهیم داشت و تاکید می‌کنیم که اگر سوریه آرام گیرد ما هم آرام می‌گیریم چرا که با این کشور صدها کیلومتر مرز مشترک داریم و امنیت سوریه یعنی امنیت ترکیه.

اردوغان با بیان اینکه نیروهای ترکیه همواره توجه داشتند که در مناطق جنگی افراد غیرمسلح آسیب نبینند، اظهار کرد: بحرانی که در این منطقه وجود دارد را باید از میان ببریم و تمامی اتفاقات خونباری که در سوریه اتفاق افتاد باعث ناراحتی ما شده است و تمامی کمک‌ها را باید برای حل این بحران و آبادی مجدد سوریه انجام دهیم.

رییس‌جمهوری ترکیه در پایان تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که امنیت ما به خطر بیفتد و هر چه که توان داشته باشیم به کار می‌گیریم تا این موضوعات را حل کنیم و اصرار داریم که تنها راه‌حل بحران سوریه، اعتماد دیپلماتیک و پشت میز مذاکره نشستن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز