امیر حاتمی در گفتگوی اختصاصی با راشاتودی؛

اظهارات متناقض مقامات آمریکایی درباره خروج از سوریه نشانه توطئه‌ای جدید است

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۹:۵۵:۴۳
کد خبر: ۶۹۳۳۰۳
اظهارات متناقض مقامات آمریکایی درباره خروج از سوریه نشانه توطئه‌ای جدید است
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» درباره مسائل مختلف منطقه ازجمله موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با راشاتودی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «امیر حاتمی»، وزیر دفاع ایران که به روسیه سفر کرده بود، در مصاحبه اختصاصی با راشاتودی خواستار خروج نیروهایی که بدون مجوز دمشق در سوریه حضور دارند، شد.

وی همچنین از مقامات ترکیه خواست تا نگرانی های امنیتی بوجود آمده در شمال سوریه را با دولت دمشق برطرف کنند؛ بخصوص آنکه آنکارا پیوسته درباره اهمیت حفظ یکپارچگی سوریه سخن می گوید.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اظهارات متناقض دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت نمی توان به اظهارات مقامات آمریکایی اعتماد کرد و این نشانه توطئه‌ای جدید است.

امیر حاتمی تاکید کرد: عقب نشینی واشنگتن از سخنان نخست خود درباره خروج از سوریه نمایانگر تناقض ها و اختلافات داخلی میان جناح ها در آمریکاست.

وزیر دفاع ایران در بخش دیگری از مصاحبه خود از سطح همکاری و هماهنگی‌های نظامی میان روسیه و ایران ابراز رضایت و اعلام کرد همکاری فنی و نظامی میان دو کشور پس از امضای توافق هسته ای با قدرت‌های جهانی و رفع تحریم ها از تهران رو به افزایش است.

وی گفت همکاری روسیه و ایران سبب تضمین امنیت منطقه خواهد بود.

حاتمی در بخش دیگری از مصاحبه خود با راشاتودی به اتهامات وارد شده به ایران در زمینه تجهیز انصارالله به موشک‌های بالستیک اشاره و تأکید کرد این موشک‌ها از ایران نمی آید و ساخت ایران نیست.

وی همچنین در خصوص تهدیدات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان علیه ایران و جنگ قریب الوقوع با کشورمان، با کم تجربه خواندن ولیعهد سعودی، گفت متأسفانه او نگاه ها را از دشمن مشترک که همانا رژیم صهیونیستی است، منحرف کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز