با اعلام عضو هیات رئیسه مجلس؛

طرح مجلس درباره نطق‌ها و مذاکرات اعلام وصول شد

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۹۴۳۴۳
طرح مجلس درباره نطق‌ها و مذاکرات اعلام وصول شد
عضو هیات رئیسه مجلس وصول طرحی را اعلام کرد که بر اصلاح ماده ۱۰۹ آیین نامه داخلی مجلس درخصوص نطق‌ها و مذاکرات اشاره دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدعلی وکیلی»، عضو هیات رئیسه مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی اصلاح ماده 109 آیین نامه داخلی مجلس درخصوص نطق ها و مذاکرات را اعلام وصول کرد.

ماده 109 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عبارت است از: در هر جلسه رسمى به جز جلسات بررسى لوایح برنامه توسعه، بودجه سالانه و استیضاح یا رأى اعتماد به وزیران، سه ‌‌نفر از نمایندگان مى‌ توانند به نوبت و طبق فهرستى که از قبل به قید قرعه توسط هیأت رئیسه تنظیم شده است، حداکثر به مدت هفت ‌‌‌دقیقه نطق نمایند. همچنین دو‌ نفر از نمایندگانى که در آن جلسه نوبت نطق نداشته باشند به جهت مسائل ضروری می‌توانند یک ساعت قبل از شروع جلسه در لوح مخصوص یا دستگاه الکترونیکی ثبت‌ نام کرده و حداکثر به مدت پنج ‌‌دقیقه نطق نمایند. در صورتى که بیش از دو نفر از نمایندگان متقاضى این نطق باشند، هیأت رئیسه به قید قرعه به دو‌ نفر وقت خواهد داد.

هیچ یک از نمایندگان نمى‌ توانند در مدت دو ماه بیش از یک بار نطق پنج ‌‌دقیقه‌ای نمایند. نماینده حق واگذاری تمام وقت خود را به نماینده دیگر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز