وضعیت سرباز ربوده شده در میرجاوه در هاله‌ای از ابهام

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۵:۳۴
کد خبر: ۶۹۴۴۸۸
وضعیت سرباز ربوده شده در میرجاوه در هاله‌ای از ابهام
«سعید براتی»، یکی از سربازان مرزبانی در روز 6 اردیبهشت ماه سال 96، ربوده و به پاکستان منتقل شد و تا به امروز خبری از وضعیت او در دست نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، 6 اردیبهشت ماه سال 96، ماموران انتظامی هنگ مرزی میرجاوه با اشرار درگیر شدند و در این درگیری، شماری از مأموران نیروی انتظامی مجروح و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.

در این درگیری «سعید براتی»، یکی از سربازان مرزبانی، توسط اشرار ربوده شد که بنا بر گزارشاتی که مطرح شد، وی را به خاک پاکستان منتقل کردند.

«مهدی هنر دوست»، سفیر ایران در پاکستان، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت «سعید براتی» گفت: اتفاق تروریستی که در اوایل اردیبهشت ماه 96 افتاد، اتفاقی نیست که طرف پاکستانی به آن راضی باشد. برادران پاکستانی ما توجه خود را نسبت به اعزام نیرو به مرز بیشتر کرده‌اند و کنترل مرز هم بیشتر شده است. وضعیت آقای «سعید براتی» هم محوریت همه ملاقات‌های انجام شده بین طرفین بوده است و مدام سفارت این موضوع را پیگیری می‌کند. نکته قابل تامل این است که آن منطقه در دسترس نبوده و عدم موفقیت مسئولان برای نجات این سرباز، دلیل بر ضعیف بودن نیست. شرایط منطقه، بومی بودن، عدم دسترسی و تلاش های مذبوحانه گروه چند نفره در هیچ معادله جهانی به عنوان یک قدرت نمایی تلقی نمی‌شود.

البته پیش از این نیز «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در سفر به اسلام آباد در همه دیدارهای خود بر لزوم تعیین و تکلیف وضعیت این سرباز تاکید کرده بود.

امروز «علاء الدین بروجری»، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی از تلاش جمهوری اسلامی ایران به ویژه کمیته ویژه در فراکسیون متبوعش، برای آزادی این سرباز خبر داد. در این گفتگو مشخص شد که همچنان خبری از وضعیت براتی در دست نیست.

همچنین سفیر ایران در پاکستان در گفتگو با برنا ابراز امیدواری کرد تا در پایان سال 96 خبر خوشی از وضعیت «سعید براتی» بشنویم که تا این لحظه وضعیت او در هاله ای از ابهام قرار دارد.

نظر شما