معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت: د

ایران، سوآپ گاز ترکمنستان را ازسرگرفت

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۹:۴۹:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۶۲۶
ایران، سوآپ گاز ترکمنستان را ازسرگرفت
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: سوآپ (معاوضه) گاز ترکمنستان به وسیله ایران در پی مذاکرات رییسان جمهوری 2 کشور، هشتم فروردین ماه از سرگرفته شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت نفت، «امیرحسین زمانی‌نیا» که رییس جمهوری را در سفر نوروز امسال (هفتم تا نهم فروردین‌ماه) به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان همراهی کرده بود، یادآوری کرد ژانویه گذشته (دی- بهمن 1396) به دلیل کیفیت پایین گاز ترکمنستان، سوآپ از طریق ایران متوقف شد که بر مبنای مذاکرات رییسان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، دستور ازسرگیری سوآپ در هفتم فروردین ماه صادر و از هشتم فروردین‌ماه آغاز شد.

زمانی نیا از ترکمنستان به‌عنوان «شریک راهبردی» نام برد و اضافه کرد: وزارت نفت آمادگی خود را به ترکمنستان برای همکاری بلندمدت در بخش انرژی و همچنین صادرات مشترک به هند، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرده است.

وی تاکید کرد روند حل‌وفصل اختلاف گازی ایران و ترکمنستان نیز با نظر مثبت رییسان جمهوری 2 کشور و با نگاه مثبت به گسترش روابط انرژی آغاز شده است.

این مسوول تصریح کرد: مذاکرات برای دستیابی به تفاهم مشترک با دستور رییسان جمهوری 2 طرف ادامه دارد.

زمانی‌نیا همچنین از پیشنهاد ترکمنستان برای توسعه سه میدان در خزر خبر داد و گفت: پیشنهاد طرف ترکمنی با نظر مثبت در حال بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز