گرمابی در گفت‌وگو با برنا:

تصویب قانون در مجلس ایران بیشتر از کشورهای دیگر است/ حجم زیاد قوانین باعث بی‌نظمی می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۸:۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۹۵۰۶۶
تصویب قانون در مجلس ایران بیشتر از کشورهای دیگر است/ حجم زیاد قوانین باعث بی‌نظمی می‌شود
نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: حجم زیاد قانون باعث تناقض یا تعبیرهای متفاوت مجریان و باعث بی نظمی می شود. تصویب قوانین در پارلمان ایران خیلی بیشتر از کشور های دیگر است.

«حمید گرمابی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، پیرامون حجم تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی گفت: مقداری تراکم قانون در مجلس شورای اسلامی وجود دارد. فرانسه با سابقه قانون گذاری طولانی‌تر از ایران قانون هایش یک سوم ایران است. در پارلمان قانون بسیار داریم و بعضی مواقع هم این قوانین باهم تناقض دارد.

گرمابی افزود: قوانینی داریم که مقداری زیاد است اما در نهایت مجلس است که تصمیم می گیرد قانونی نیازی است یاخیر، مواردی هم بوده که در گذشته با یک تعبیر یا تفسیر دیگر وجود داشته است.

او درپاسخ به این سوال که بهتر نیست از تراکم ها کاسته شود گفت: مجلس این روند را شروع کرده است قوانین مالیاتی داشتیم که مربوط به چندین سال قبل است، در کمیسیون اقتصادی اخیرا بحث شد که تعدادی قوانین حذف شوند که اصلا کاربردی هم ندارند و بسیار هم قدیمی هستند ولی همچنان در مجموع قوانین باقی مانده اند که مجلس شروع کرده موارد قدیمی که بدون کاربردند را ملغا کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه افزود: این مسئله دربین نمایندگان مطرح شده است قوانینی را که مورد استفاده نیست ازمجموع قوانین حذف کنند تا از حجم قوانین کاسته شود، این حجم از قانون باعث تناقض یا تعبیرهای متفاوت مجریان و باعث بی نظمی می شود.  تصویب قوانین در پارلمان ایران خیلی بیشتر از کشور های دیگر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز