صباح زنگنه:

احتمال حمله آمریکا به سوریه وجود دارد/ روسیه برای حفظ موقعیت‌اش در خاورمیانه باید جلوی آمریکا را بگیرد

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۹:۲۱:۱۰
کد خبر: ۶۹۵۲۳۴
احتمال حمله آمریکا به سوریه وجود دارد/ روسیه برای حفظ موقعیت‌اش در خاورمیانه باید جلوی آمریکا را بگیرد
یک کارشناس مسایل خاورمیانه گفت: احتمال حمله آمریکا به سوریه وجود دارد ولی حمله‌ای که تعیین کننده باشد طبعا نخواهد بود ولی احتمال شکلیک از کشتی های جنگی آمریکا که در مدیترانه نزدیک مرزهای سوریه مستقر کرده زیاد است.

«صباح زنگنه» کارشناس مسایل خاورمیانه در گفت و گو باخبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، پیرامون افزایش تنش ها در سوریه گفت: شرایط سوریه در حال رسیدن به آخر خط است به این معنا که بسیاری مناطق از چنگ تروریست ها آزاد شده است. منطقه پیرامون دمشق، غوطه شرقی که پایتخت را تهدید می کرد آن هم در حال جمع و جور شدن است.

او ادامه داد: بسیاری از کشورهای مخالف دولت اسد احساس می‌کنند فرصت طلایی شکست اسد و تصرف دمشق برای‌شان ازبین رفته است، به این دلیل تنش ها درسوریه بیشتر و سخنان مقامات این کشورها تندتر شده است  و همه تلاش می‌کنند باقی مانده تروریست‌ها در دوما را به نحوی نجات دهند.

زنگنه در خصوص ارزیابی اش ازسفر ولایتی به دمشق گفت: رایزنی بین تهران و دمشق ادامه داشته و دارد و طبعا با شدت گرفتن تنش از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سوریه هم این نیاز به وجود می آید که این شرایط مورد بحث و بررسی قرار گیرد، به خصوص اگر بدانیم که اتحادیه عرب از دمشق هم برای اجلاس سران که بنا است در عربستان انجام شود دعوت به عمل آورده است، بنابراین از یک طرف افزایش تنش و از طرف دیگر تلاش برای کشاندن دمشق به سوی عربستان هم در حال وقوع است، پس باید معادله ای که بر شرایط فعلی حاکم است هم به رایزنی گذاشته شود.

این کارشناس مسایل خاورمیانه درباره احتمال حمله آمریکا به سوریه افزود: احتمال این حمله وجود دارد ولی حمله‌ای که تعیین کننده باشد طبعا نخواهد بود ولی احتمال شکلیک از کشتی های جنگی آمریکا که در مدیترانه نزدیک مرزهای سوریه مستقر کرده  زیاد است.

زنگنه در پاسخ به این سوال که در صورت این حمله، جامعه بین الملل چه اقدامی می تواند انجام دهد بیان کرد: قبل از جامعه بین الملل، روسیه باید  دست به کار شود و اخطار لازم را به آمریکایی ها بدهد. اگر روسیه اجازه چنین اتفاقی را بدهد در حقیقت صحنه حضور خودش را در خاورمیانه ازدست خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز