وزیر راه و شهرسازی:

مسکن اجتماعی سرنوشتی مثل مسکن مهر ندارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۲:۳۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۵۳۵۵
مسکن اجتماعی سرنوشتی مثل مسکن مهر ندارد
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص آخرین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و راه و شهرسازی پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مرسم سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مسکن اجتماعی اظهار کرد: در خصوص اینکه می‌گوییم باید زمین در اختیار این طرح قرار بگیرد و دولت یارانه بدهد باید گفت که وظیفه اصلی دولت حمایت و پشتیبانی از دستگاه‌های اجتماعی مثل کمیته امداد، سازمان تامین اجتماعی و بنیاد مسکن است تا با حمایت از آن‌ها بتوانیم کمک کنیم کارشان در این خصوص به خوبی پیش برود.

وی ادامه داد: قرار نیست مسکن اجتماعی شرایطی مثل مسکن مهر داشته باشد، اگر قرار باشد ما خانه بسازیم سرنوشتی مثل مسکن مهر خواهد داشت. وظیفه دستگاه‌های اجتماعی این است که کارشان را انجام دهند و ما حمایت کنیم. هرکجا که از ما درخواست زمین داشتند به آن‌ها زمین داده شد و اگر باز هم درخواستی داشته باشند مشکلی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نواسانات قیمت ارز و تاثیر آن در بازار مسکن گفت: در موضوع اقتصاد کشور، همه حوزه‌ها به یکدیگر وابسته است و نمی‌شود در یک بخش اتفاقی بیفتد و دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد چون اقتصاد کشور یک مساله پیوسته بوده و هرگونه اتفاق دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روی یکدیگر اثر متقابل خواهند داشت.

آخوندی در پاسخ به سوالی درباره عدم دریافت ۵ درصد از مهندسان گفت: هرکس اگر درخواستی بابت گرفتن این عدد و درصد به او شد می‌تواند به ما شکایت کند و قطعا به آن رسیدگی خواهیم کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سوالات در خصوص توسعه حمل ونقل ریلی باتوجه به نام‌گذاری سال ۹۷ که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است درباره اینکه چقدر در ساخت واگن پیشرفت داشته ایم و نسبت به دیگر کشورها در چه سطحی قرار داریم گفت: در بخش واگن تمام شرکت‌های واگن‌ساز ما فعال هستند. طی قرارداری که با روسیه بابت ساخت ۲۰ هزار واگن باری و هزار واگن مسافری منعقد کرده‌ایم قرار است بخش عمده‌ای از کارهای مربوط به ساخت این واگن‌ها در داخل کشور انجام بگیرد. 

وی ادامه داد: به این نحو  شرکت‌های ایرانی در هر بخشی که امکان دارد می توانند در این طرح حضور داشته باشند. در این زمینه تقریبا تمام شرکت‌های ما فعال هستند و مبنای تقاضاهای آن‌ها دولتی نبوده و در قالب شرکت‌های خصوصی واگن‌دار ریلی هستند.

آخوندی درباره افزایش وام مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان و اینکه آیا سازو کار این وام مثل وام ۱۶۰ میلیونی است اظهار کرد: درخواست ما این بود که این مساله در دستور کار قرار بگیرد که قطعا فرصتی باشد امروز در ادامه بحث کاهش سود تسهیلات از ۸ به ۶ درصد که مورد تاکید رئیس جمهور هم بوده است، این بخش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز