آیا ملکه انگلیس جزو سادات است؟

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۹:۵۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۷۷۹۳
آیا ملکه انگلیس جزو سادات است؟
رییس پژوهشکده انساب قم در گفتگویی به سادات بودن ملکه انگلیس واکنش نشان داد و آن را جعلی خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، چند روز قبل روزنامه تایمز لندن در مقاله‌ای نوشت که نسل ملکه الیزابت دوم می‌تواند با بنیانگذار اسلام مرتبط باشد.

این خبر واکنش های زیادی در فضای مجازی در پی داشت تا اینکه حجت الاسلام و المسلمین سید «مهدی رجایی»، رییس پژوهشکده انساب قم، در گفتگویی تاکید کرد که شجره‌نامه سیادت ملکه الیزابت جعلی است و صحیح نیست.

 

روش های احزار سیادت به شرح زیر است:

١. اشتهار (صدها‌ساله) یک خاندان به سیادت، به‌گونه‌ای که همه اهل محل، این خاندان را از دیرزمان به سیادت بشناسند و به سیادتشان اعتراف کنند.

٢. شهادت دو عادل آگاه که در اصطلاح آن را بینه شرعی می‌گویند؛ یعنی چنانچه دو نفر عادل مورد اعتماد و آگاه به مسائل نسب‌شناسی به سیادت کسی شهادت دهند، شرعا قبول است.

٣. وجود اسناد و مدارک بسیار معتبر در خاندان که بر سیادت این خاندان دلالت کنند و این اسناد عبارت‌اند از:

 الف: شجره‌نامه معتبر که به تأیید علمای نسب‌شناس رسیده باشد؛

 ب: اسناد سیادت که در قدیم سراغ بزرگ محل، کدخدای محل و آقای محل می‌رفتند و آن شخص هم از روی شناختی که با این خاندان داشت، سندی مبنی بر سیادت این خاندان می‌نوشت و به آنها می‌داد؛ ج: وجود وقف‌نامه‌ها و امثال این‌ اسناد معتبر که سیادت این خاندان در آنها قید شده باشد. بنابراین با این سه شیوه، سیادت یک خاندان ثابت می‌شود و هیچ راه دیگری برای اثبات سیادت، شرعیت ندارد. 

با بررسی احزار سیادت می توان دریافت که این خبر جعلی بوده و شاید انتشار آن برای تحریک افکار عمومی و به ویژه مسلمانان جهان منتشر شده است. خبری که تا به این لحظه از سوی خاندان ملکه الیزابت با واکنشی مواجه نشده است.

photo_2018-04-15_21-47-03

نظر شما
نظرات
Mohßen
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
پس کل شبه جزیره وهابی عربستان سادات هستند. ول کنید
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز