تاکید رییس شورای اروپا بر مشارکت جدی روسیه و ایران برای حل بحران سوریه

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۷:۳۳:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۴۷۲
تاکید رییس شورای اروپا بر مشارکت جدی روسیه و ایران برای حل بحران سوریه
رییس شورای اروپا گفت که ایران و روسیه باید به طور جدی برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز و مسئولانه برای بحران سوریه همکاری کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دونالد تاسک رییس شورای اروپا روز چهارشنبه (امروز) با حضور در پارلمان اروپا در استراسبورگ، از حمله سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه از بین بردن تاسیسات سلاح‌های شیمیایی در این کشور دفاع کرد و آن را ضروری خواند.

رییس شورای اروپا در ادامه سخنان خود با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا مبنی بر نفوذ ایران در سوریه، گفت که تهران و مسکو باید دست از بازی کردن در سوریه بردارند.

وی ادامه داد: حملات به سوریه برای جلوگیری از استفاده تسلیحات شیمیایی توسط دولت این کشور ضروری و مناسب بود. لازم است که تمام طرف‌ها در سوریه با روند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل برای پایان دادن به این تراژدی همکاری کنند. بیش از همه روسیه و ایران باید دست از بازی کردن بردارند و به طور جدی برای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز و مسئولانه در سوریه مشارکت کنند.

غرب و آمریکا در حالی ادعا می‌کنند دولت سوریه به تازگی در شهر دوما در غوطه شرقی دمشق از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است که این ادعا تاکنون ثابت نشده است.

همچنین مقامات کشورمان ضمن محکوم کردن حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه مقابله با استفاده از تسلیحات شیمیایی تاکید می‌کنند که سوریه پیش از این به طور کامل خلع سلاح شیمیایی شده است و این کشورها با طرح این سناریوهای ادعایی تنها تلاش می‌کنند به اهداف خود در منطقه دست یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز