نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:

جلسه کمیسیون بررسی اصلاح ساختار دولت با روحانی و لاریجانی روز سه شنبه برگزار می‌شود/ بحث وزارت آب به لایحه‌ای که دولت به مجلس فرستاده، افزوده می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۱:۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۹۹۹۴
جلسه کمیسیون بررسی اصلاح ساختار دولت با روحانی و لاریجانی روز سه شنبه برگزار می‌شود/ بحث وزارت آب به لایحه‌ای که دولت به مجلس فرستاده، افزوده می‌شود
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی از برگزاری کمیته اصلاح ساختار دولت با رئیس جمهور و رئیس مجلس در روز سه شنبه خبر داد.

«سید ابوالفضل موسوی»، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، پیرامون "جلسه کمیسیون بررسی اصلاح ساختار دولت با رییس جمهور و رییس مجلس" گفت: این جلسه روز یک شنبه برگزار نشد، به احتمال زیاد روز سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

موسوی در خصوص پیگیری بحث تفکیک وزارتخانه بیان کرد: در جلسات کمیسیون مشترک نظرات اعضا، رییس جمهور و کارشناسان در مورد تفکیک ارائه شده است و در سه سطح موضوع را بررسی می کنیم.

او افزود: سطح اول درباره لایحه فرستاده شده به مجلس است. سطح دوم هم بررسی پیشنهادهایی دیگر است مانند پیشنهادی که وزیر نیرو به مجلس ارایه دادند، مبنی بر اینکه وزارتخانه ای تشکیل شود که متصدی آب باشد و البته این موضوع نظر دولت هم هست.

او با اشاره به پراکندگی بحث آب در دستگاه های مختلف اظهار کرد: اینکه بخشی از آب در وزارت نیرو، بخش دیگر در وزارت کشاورزی و بخش دیگر آن در وزارت نفت مطرح است، نظارت را کمی دشوار می‌کند. باید همگی در یک دستگاه جمع شوند تا بتوانیم نظارت ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم و متمرکزتر پیگیری کنیم.

او در همین خصوص ادامه داد: آب مسئله مهم کشور بوده و تصمیم ما در چند حوزه پراکنده است. به طور مثال در حوزه کشاورزی باید میزان مصرف آب، کنترل و صرفه جویی و به کشت گلخانه ای یا آبیاری قطره ای پرداخته شود. بحث اصلاح الگوی کشت که در برنامه ششم آمده در وزارت کشاورزی مطرح بوده اما تامین آب در وزارت نیرو مطرح است.

موسوی در خصوص نظر دولت گفت: دولت نظرش این است که متصدی آب وزارت خانه ای باشد. این موضوع به لایحه دولت که به مجلس فرستاده شده، افزوده می شود.

موسوی گفت: نمایندگان بحثی را مطرح داشتند مبنی براین که سازمان میراث فرهنگی-گردشگری به یک وزارت خانه تبدیل شود. برخی خواستارند تا این موضوع در کمیسیون تغییر ساختار دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: سطح سوم این است که باید ساختار دولت را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چه وظایفی کجا باشد و چه نهادهایی وجود داشته باشد. در این سه موضوع قرار است در دیدار با رییس مجلس و رییس جمهور نظرشان را اتخاذ کنیم تا به اجماع برسیم و براساس آن حرکت کنیم.

او در خاتمه در مورد اینکه آیا این وزارتخانه ها ساختار جدیدی خواهند داشت افزود: اگر بحث تفکیک  مصوب شود قطعا در بندهای جداگانه خواهیم آورد که وزارتخانه ها با حفظ ساختار، تفکیک شوند و یا براساس ساختار جدید تفکیک شوند. البته این موضوع دوم است و باید بعد از تصویب شدن به روش های اجرایی بپردازیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز