نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

شورای امنیت به سیاست استثنا بودن رژیم‌صهیونیستی خاتمه دهد

۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۰۹:۲۴:۵۷
کد خبر: ۷۰۱۳۹۳
شورای امنیت به سیاست استثنا بودن رژیم‌صهیونیستی خاتمه دهد
نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت خاورمیانه (غرب آسیا) و مسئله فلسطین با تمرکز بر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در باریکه غزه برگزار شد.

«غلامعلی خوشرو»، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در این نشست، اقدام رژیم اسرائیل در اشغال فلسطین را عامل اصلی همه‌ کشمکش‌ها و منازعات در خاورمیانه توصیف کرد.

وی با اشاره به ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه، توسعه طلبانه و آپارتایدی این رژیم، گفت: نمایش سیاسی آمریکا و رژیم اسرائیل نمی‌تواند سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم را نسبت به همسایگان که عامل اصلی تهدید صلح و امنیت در منطقه است، بپوشاند.

خوشرو با اشاره به ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از خاک سوریه در جولان تصریح کرد: اخیرا وزیر همکاری‌های بین المللی این رژیم اعتراف کرده است که بیش از ۱۰۰ بار حمله هوایی به سوریه و لبنان انجام داده است، این اقدامات تجاوزکارانه و ناقض قوانین بین المللی با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد. اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اسرائیل را رژیم سرکش توصیف کرد و با اشاره به جنایات اخیر این رژیم در باریکه غزه که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تظاهرکنندگان فلسطینی شد، این جنایت را اقدام برنامه ریزی شده از قبل دانست.

وی تاکید کرد: کشور‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است.

نماینده دائم ایران تصمیم غیرقانونی آمریکا را در اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت، نقض صریح قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل دانست و تاکید کرد: این اقدام به تشدید وضعیت منجر خواهد شد.

«خوشرو» تاکید کرد: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

نماینده دائم کشورمان با اعلام همسبتگی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، بر حمایت از حقوق قانونی و تجزیه ناپذیر ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از آزادی در کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

نظر شما