فعال سیاسی اصلاح طلب:

اصلاح‌طلبان به حفظ فاصله خود با جریان اقتدارگرا واقف هستند/ برخی با یک گزارش شان جریان اصلاح طلب را زیر سوال می‌برند/ اصولگرایان با مردم متناسب شرایط ارتباط برقرار نکردند

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۹:۲۹:۲۷
کد خبر: ۷۰۲۱۰۸
اصلاح‌طلبان به حفظ فاصله خود با جریان اقتدارگرا واقف هستند/ برخی با یک گزارش شان جریان اصلاح طلب را زیر سوال می‌برند/ اصولگرایان با مردم متناسب شرایط ارتباط برقرار نکردند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دو دستگی بین جریانات اصلاح طلب وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «علی تاجرنیا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص «هجمه‌هایی اخیر به اصلاح طلبان» گفت: ایجاد اختلاف بین صفوف اصلاح‌طلبان بحث جدیدی نیست. متاسفانه جریان اقتدارگرا که نقش رسانه‌ای‌اش را روزنامه‌ای برعهده دارد، طی دو دهه گذشته بارها و بارها سعی کرده با بزرگ‌نمایی اختلاف میان جریانات اصلاح‌طلب ایجاد شود. البته تازه‌ترین آن هم بر می‌گردد به اینکه سعی می‌کنند، بین جریانات اصلاح‌طلب شکافی را به عنوان انقلابی یا غیر انقلابی بودن بیندازند.

تاجرنیا در ادامه بیان کرد: در این ادعای جدید عملا روزنامه‌ای ناخواسته بخشی از افرادی را که البته از انقلابیون اصلاح‌طلب می‌داند و مورد تاییدش است را مورد توهین قرار می‌دهد، شان آنها را در حد یک گزارش‌دهی پایین می‌آورد و این توهین است.

او در خصوص ساختار اصلاح‌طلبان افزود: ساختار فکری و تشکیلاتی اصلاح‌طلبان، یک ساختار تقلیدپذیر نیست. در واقع اصلاح‌طلبان طیفی از نیروهای سیاسی هستند که ضمن اینکه اختلاف نظر در بعضی از حوزه‌ها را پذیرفته‌اند، در مورد اصول اصلاح‌طلبی و اصلاح از درون با هم اتفاق نظر دارند.

تاجرنیا ادامه داد: این‌گونه مسائل به هیچ‌گونه نمی‌تواند به این صف ایرادی ایجاد کند زیرا در ارتباط با مسایل بزرگ و کلان که به کیان کشور آسیب می‌رساند، اصلاح‌طلبان با هم متفق بوده و در کنار هم هستند.

تاجرنیا در خصوص اعتراضات اصلاح‌طلبان گفت: هیچ اصلاح‌طلبی نیست که نسبت به حصر غیر قانونی اعتراض نداشته باشد. اصلاح‌طلبی نیست که به نظارت استصوابی شورای نگهبان که انتخابات را دو مرحله‌ای می‌کند، اعتراض نداشته باشد. اصلاح‌طلبی نیست که نسبت به فسادهای موجود در دولت‌های گذشته و رفتارهای غیرقانونی اعتراض نداشته باشد. این‌ها مسائلی است که در اصول اصلاح‌طلبی مطرح می‌شود.

او ادامه داد: طبیعتا در مصادیق اختلاف نظرهایی بین جریان اصلاح‌طلب وجود دارد که این هم ویژگی این جریان است اما در کنار یکدیگر متفق تلاش می‌کنند. موضوعی که امروز اصولگرایان از آن بی‌بهره‌اند و نتوانستند با مردم متناسب با شرایط و زمان ارتباط برقرار کنند.

نماینده سابق مردم مشهد بیان کرد: اصلاح‌طلبان از این جهت که توانستند خودشان را با مشکلات موجود را بازسازی و بازیابی کنند، پیشرو هستند. توطئه برخی رسانه‌ها مانند بسیاری از رفتارهای دیگرشان محکوم به شکست است و قطعا اصلاح‌طلبان در ارتباط با مسائل کلان و مهم کشور در کنار هم خواهند بود.

او در خصوص دو دسته بودن اصلاح‌طلبان گفت: دو دستگی بین جریانات اصلاح‌طلب وجود ندارد. قاطبه جریان اصلاح‌طلبی به نوعی در قالب شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به محوریت آقای خاتمی کار خود را انجام می دهند. ممکن است برخی رسانه‌های بخواهند اختلاف نظرها را عقده کنند و به عنوان عدم انسجام اصلاح‌طلبان تلقی کنند که البته این مسائل را قبل انتخابات اخیر مجلس و شوراها هم انجام دادند اما شکست خوردند.

تاجرنیا در پایان افزود: این تلاش ها به جایی نخواهد رسید. زیرا اصلاح‌طلبان در عین اینکه می‌دانند در بین آنها اختلاف نظرهایی وجود دارد اما به فاصله خود با جریانات اقتدارگرا واقف هستند و در نقاط مهم و سرنوشت ساز انسجام خود را از دست نخواهند داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز