تابش: با نیروی کار متعهد و کارآمد می توان به توسعه و تعالی کشور امیدوار بود/ علی ربیعی: تلاش مان را برای پیگیری مطالبات جامعه کارگری در سالجاری دوچندان می کنیم

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۱۳:۴۰:۱۹
کد خبر: ۷۰۳۰۶۸
تابش: با نیروی کار متعهد و کارآمد می توان به توسعه و تعالی کشور امیدوار بود/ علی ربیعی: تلاش مان را برای پیگیری مطالبات جامعه کارگری در سالجاری دوچندان می کنیم
نماینده مردم اردکان به همراه جمعی از مسئولان استان یزد به مناسبت روز کارگر با حضور در منزل علی سلیمیان نماینده چندین دوره کارگران ایران در سازمان بین المللی کار از تلاش های وی برای حمایت از جامعه کارگری کشور تجلیل کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در روز کارگر و به پیشنهاد نماینده مردم اردکان، جمعی از مسئولان استان یزد با حضور در منزل علی سلیمیان نماینده چندین دوره کارگران ایران در سازمان بین المللی کار؛ ضمن عیادت، از تلاش های وی برای حمایت از جامعه کارگری کشور تجلیل کردند.

همچنین  "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که طی تماس تلفنی "محمدرضا تابش" برای حاضرین صحبت می کرد؛  این روز را به کارگران و همه تلاشگران عرصه کار و کارآفرینی استان یزد تبریک گفت.

"محمدرضا تابش" در ابتدای این دیدار با تبریک یازدهم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام کارگر گفت: نیروی انسانی متعهد، ماهر و کارآمد یکی از سرمایه های بی بدیل هر کشور محسوب می گردد که می توان با اتکا به آن در مسیر توسعه و تعالی قدم برداشت.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه کار و تلاش به آفرینش و نوآوری منجر می شود اظهار داشت: حفظ کرامت جامعه کارگری باید سر لوحه مسئولان در رسیدگی به خواست ها و مطالبات آنان باشد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های قانونی برای حمایت از جامعه شریف کارگری استفاده کرد و نظرات تشکل های کارگری را در تدوین یا اصلاح قوانین اعمال نمود تا چالش های این حوزه با قوانین روزآمد و اجرایی، کاهش یابد.

"تابش" با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور در حوزه کارگری تعریف می شود گفت: نبود امنیت شغلی، معیشت پایدار و فعالیت تشکل های کارگری از دغدغه های همیشگی این قشر بوده است که امیدوارم همه مسئولان صدای جامعه کارگری باشند و این معضلات بخصوص تلاش برای افزایش توان خرید کارگران و حل معضل قراردادهای موقت، مرتفع گردد.

وی با تجلیل از کارگران و تلاش گران عرصه کار در استان یزد، از زحمات علی سلیمیان در دوران نمایندگی کارگران ایران در سازمان بین المللی کار و تشکل های کارگری تقدیر کرد و برای او آرزوی بهبودی و سلامتی نمود.

نماینده مردم اردکان همچنین طی تماس تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از زحمات مجموعه وزارتخانه در جهت رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری، درخواست پیگیری برخی مشکلات را ارائه نمود.

"علی ربیعی" نیز با تشکر از نماینده مردم اردکان و همراهی نماینده یزد و اشکذر برای توجه به جامعه کارگری گفت: همه تلاش این وزارتخانه کاهش مشکلات کارگران و اجرای برنامه های مختلف در این راستا است و در سالجاری نیز این تلاش ها بخصوص برای بیمه کارگران ساختمانی، مسکن کارگران و ... ادامه خواهد یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از همت و والااندیشی کارگران و کارآفرینان یزدی تجلیل نمود.

 سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با تقدیر از زحمات کارگران برای پویایی تولید و اقتصاد در کشور، بر همراهی قاطبه نمایندگان مجلس برای پیگیری مشکلات آنان تاکید کرد.

گفتنی است در آستانه ۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر، به پیشنهاد نماینده مردم اردکان و با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر، دبیر اجرایی خانه کارگر یزد، مدیرکل تامین اجتماعی یزد و جمعی از تشکل های کارگری استان، از زحمات علی سلیمیان فعال حوزه کارگری کشور و نماینده بیست دوره کارگران ایران در سازمان بین المللی کار، تقدیر شد.

 

نظر شما