وزیر امورخارجه اسبق آمریکا:

پاره کردن برجام ما را یک دهه به عقب می‌برد

۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۰۹:۴۷:۰۷
کد خبر: ۷۰۳۲۰۶
پاره کردن برجام ما را یک دهه به عقب می‌برد
وزیر امورخارجه اسبق آمریکا، در واکنش به اتهامات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، هشدار داد که پاره کردن برجام، موضع واشنگتن را تضعیف خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «جان کری»، وزیر امورخارجه اسبق آمریکا، روز سه شنبه در واکنش به اتهامات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، هشدار داد که پاره کردن برجام، موضع واشنگتن را تضعیف و آن را در وضعیتی مشابه سال‌های نخست قرن 21 قرار خواهد داد.

وی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: آنچه که نخست وزیر نتانیاهو روز دوشنبه گفت، درست همان دلایلی است که کشورهای جهان را برای سال‌ها تحریم‌ و مذاکره با هدف دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، متحد کرد؛ چرا که تهدیدی جدی وجود داشت و باید متوقف می‌شد.

کری با اشاره به نامه اخیر 26 مقام نظامی بلندپایه پیشین رژیم صهیونیستی درخصوص برجام نوشت: این توافق کارآمد بوده است و این همان چیزی است که اکنون کارشناسان امنیتی اسرائیلی می‌گویند.

وزیر امور خارجه دولت اوباما ادامه داد: شایان ذکر است که جهان در سال‌های نخست قرن 21، هیچ تصوری از برنامه هسته‌ای ایران نداشت. هر ماه سانتریفیوژهای بیشتری می‌چرخیدند و جهان به شکل امروز متحد نبود. 

کری افزود: هیچ مذاکراتی در آن زمان در جریان نبود و این‌ها را برجام تغییر داد. توافق را پاره کنید تا بار دیگر به آن دوران بازگردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز