در خصوص بحران یمن انجام شد؛

گفتگوی جابری انصاری با اشمید و نمایندگان ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس

۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۲۰:۳۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۳۵۲۴
گفتگوی جابری انصاری با اشمید و نمایندگان ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس
دستیار ارشد وزیر امور خارجه با هلگا اشمید و نمایندگان ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص بحران یمن گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور بحران های منطقه ای که در حال دیدار از ایتالیا است عصر امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷ در رم با هلگا اشمید معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارتخانه‌های امور خارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلستان دیدار و در خصوص بحران یمن گفتگو و رایزنی کرد.

در این گفتگوها، در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن به ویژه وخامت وضعیت انسانی در این کشور، و گام‌های اولیه اعتمادساز برای حل بحران یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

یادآوری می‌شود دور نخست این گفتگوها درباره یمن پیش از این در اواخر بهمن ماه ۹۶ در مونیخ آلمان برگزار شد و مطابق توافق نشست امروز رم، دور سوم گفتگوها پس از ماه مبارک رمضان در نیمه دوم ژوئن ۲۰۱۸ در بروکسل مقر اتحادیه اروپایی، با میزبانی این اتحادیه برگزار خواهد شد.

جابری انصاری همچنین صبح امروز در رم با لوکا جان سانتی مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه ایتالیا دیدار و در خصوص بحران‌های منطقه‌ای و همکاری‌های دو کشور در زمینه حل این بحران‌ها گفتگو و رایزنی کرد.

نظر شما