سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

خروج آمریکا از برجام یک انتقام گیری سیاسی بود/ آمریکا پاسخ این رفتار متکبرانه خود را خواهد گرفت/ ترامپ نتیجه را به ملت ایران باخت

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۱:۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۰۵۲۴۲
خروج آمریکا از برجام یک انتقام گیری سیاسی بود/ آمریکا پاسخ این رفتار متکبرانه خود را خواهد گرفت/ ترامپ نتیجه را به ملت ایران باخت
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: خروج آمریکا از برجام یک انتقام گیری سیاسی و یک واکنش نسنجیده در مقابل پیروزی های ملت بزرگ ایران بود.

«علی محمد شاعری»، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به اقدام اخیر شب گذشته آمریکا مبنی از خروج از برجام گفت: اقدام یک جانبه آمریکا نقض قوانین بین المللی است. این کشور به صورت خودسرانه و یکجانبه معاهده ای را زیر پا گذاشت که در گذشته آن را امضا کرده و آن معاهده به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود. با این حال آمریکا به صورت قلدر معابانه از این معاهده چند جانبه خارج شد.

وی با بیان اینکه البته در گذشته شاهد کارشکنی های آمریکا در روند اجرایی برجام بودیم، افزود: آمریکا با تطمیع، تهدید و شیطنت های استکباری از استفاده ایران از مزایای برجام جلوگیری می کرد و مانع همکاری کشورهای دیگر در چارچوب برجام با کشورمان می شد.

شاعری با بیان اینکه این اقدام آمریکا واکنشی منفی نزد افکار عمومی و در صحنه بین الملل به همراه داشته و موجب بی اعتباری آمریکا شده است، ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام به جهانیان ثابت کرد که قابل اعتماد نیست و با این اقدام بی اعتمادی بین ایران و آمریکا بیش از گذشته شد.

سخنگوی کمیسیون کشاوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام در نزد  افکار عمومی به نفع ایران شد، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هر اقدام نابخردانه آمریکا موجب منزوی شدن این کشور شده است. ترامپ فکر می کند دوران ارباب و رعیتی ادامه دارد، غافل از اینکه قرن هاست این نظام به سر آمده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام یک انتقام گیری سیاسی از ایران و ملت ایران بود، توضیح داد: اقدام ترامپ یک واکنش نسنجیده در مقابل پیروزی های ملت بزرگ ایران بود اما باز هم آمریکا در این بازی مضبوحانه نتیجه را به ملت ایران باخت زیرا ملت ایران در سطح جهان ملتی صلح طلب و پایبند به عهد و پیمان معرفی شدند.

شاعری با بیان اینکه ایران به فعالیت صلح آمیز خود ادامه خواهد داد، گفت: قطعا در یک اقدام متقابل و مناسب پاسخ این رفتار متکبرانه آمریکا را خواهیم داد و از آزادی و استقلال ملت ایران دفاع کرده و مثل کوهی پشت رهبر  انقلاب خواهیم ایستاد و اجازه کوچکترین جسارت به ملت، میهن و منافع ملی را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه اگر ترامپ قبل از این تصمیم با روسای جمهور گذشته آمریکا مشورت می کرد اطلاعات دقیق تری نسبت به ایران به دست می آورد، توضیح داد: روسای جمهور گذشته آمریکا می دانند که ملت ایران در مقابل هرگونه بدعهدی پاسخ سخت و پشیمان کننده ای خواهند داد.

نظر شما