با حضور سفیر عراق در ایران؛

انتخابات پارلمانی عراق در دولت آباد تهران برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۲:۴۸:۲۲
کد خبر: ۷۰۵۶۸۴
انتخابات پارلمانی عراق در دولت آباد تهران برگزار شد
سفیر عراق در تهران با اشاره به مشارکت عراقی‌های مقیم ایران در انتخابات پارلمانی این کشور، تصریح کرد: برخلاف برخی از تبلیغات که گفته می‌شد مشارکت در انتخابات کم‌رنگ خواهد بود اما مشاهده کردیم که افراد واجد شرایط حتی قبل از باز شدن مراکز انتخاباتی برای شرکت در انتخابات به این مراکز مراجعه کرده بودند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «راجح الموسوی» صبح روز پنج‌شنبه در اولین روز برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در تهران در حوزه انتخابیه دولت‌آباد با بیان اینکه عراقی‌های مقیم ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که آینده و سرنوشت‌ کشورشان برایشان مهم است، تصریح کرد: این مشارکت گسترده سوپاپ اطمینانی برای آینده عراق است. با این مشارکت پارلمان خوب و فعال در عراق تشکیل خواهد شد و این پارلمان نیز ان‌شاءالله دولتی را انتخاب می‌کند که بتواند خواسته‌های مردم عراق را محقق کند.

وی که در مراسم افتتاح برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ایران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی در ارتباط با تصمیم اخیر ترامپ جهت خروج از برجام و موضع دولت عراق در این ارتباط، تصریح کرد: وزارت خارجه عراق در مورد این تصمیم ترامپ بیانیه‌ای صادر و آن را محکوم کرد. این قراردادی است که برای تحقق آن سال‌ها مذاکره و تلاش شده است ولی متاسفانه آمریکا از آن خارج شد.

این دیپلمات ارشد عراقی در ایران با بیان اینکه عراق معتقد است این توافقنامه دستاوردی بزرگ برای امنیت بین‌الملل بود، تصریح کرد: ما امیدواریم که اوضاع به شکل مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و برجام ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، همچنین در این مراسم حیدر الحسینی رییس ستاد برگزاری انتخابات عراق در ایران با بیان اینکه انتخابات پارلمانی عراق در ایران در 9 استان و 14 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که حدود 60 درصد از شهروندان عراقی واجدالشرایط که در ایران زندگی می‌کنند در این انتخابات شرکت کنند.

همچنین در این مراسم نماینده سازمان ملل در امور عراق در ایران (یونامی) با اشاره به نظارت سازمان ملل بر انتخابات پارلمانی عراق، تصریح کرد: امیدواریم انتخابات به صورت شفاف و دموکراتیک در خارج و داخل عراق برگزار شود.

 انتخابات پارلمانی عراق در ایران به مدت دو روز برگزار می‌شود و شهروندان عراقی مقیم ایران که دارای واجد شرایط برای شرکت در این انتخابات هستند،‌ می‌توانند از ساعت 7 صبح الی 18 با حضور در پای صندوق‌های کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. انتخابات پارلمانی در خود عراق در روز شنبه برگزار خواهد شد.

نمایندگان سازمان ملل و همچنین احزاب و کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات بر روند برگزاری انتخابات در عراق نظارت دارند.

انتخابات پارلمانی عراق در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم، خوزستان، ایلام، اصفهان، یزد، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

 

 

 

نظر شما