بیانیه شورای عالی استانها در راستای محکومیت خروج یکجانبه آمریکا از برجام

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۳:۲۷:۳۵
کد خبر: ۷۰۵۷۰۳
بیانیه شورای عالی استانها در راستای محکومیت خروج یکجانبه آمریکا از برجام
شورای عالی استانها در راستای محکومیت خروج یک جانبه آمریکا از برجام بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در متن این بیانیه آمده است: «کشور عزیز ما ایران، روزهای حساسی را تجربه می کند. نمایندگان شورای عالی استان ها نیز در روزهای گذشته مانند آحاد مردم با دقت تحولات دیپلماتیک را رصد کرده و شاهد بودند مطابق انتظار، دولت بدعهد و بداندیش ایالات متحده، موازین بین المللی را زیرپا گذاشت و بی هیج منطق و استدلالی از برجام خارج شد تا ذات خود را بیش از پیش به افکارعمومی دنیا معرفی کند. ملت بزرگ ایران مرتبه‌ای دیگر در حال گذراندن تجربه ای تاریخی است. دشمنی با سابقه عداوتی ۴۰‌ساله، عهدی بین المللی را شکست که امضای قدرت های موثر جهانی در پای آن‌بود و به تائید شورای امنیت سازمان‌ملل متحد رسیده بود.

خروج آمریکا از برجام البته اتفاق عجیبی نبود. این کشور ماه‌ها است در عمل برجام را زیر پا گذاشته اما با این اتفاق، بار دیگر حقانیت، صلح طلبی و عقلانیت ملت ایران در عرصه‌های جهانی اثبات شد و به فضل الهی، رفتارهای نابخردانه رئیس جمهور کم تجربه آمریکا، پرده از ماهیت سلطه طلبانه دولت این کشور انداخت تا برای همگان ثابت شود مقاومت و ایستادگی تنها راه موجود در مسیر دستیابی به حقوق مسلم ملت ها است.

در چنین شرایطی باید نظام و ملت، بر حقی که یک‌ قلدر جهانی قصددارد آن را پایمال کند پافشاری کنند و استیفای حقوق ملت حاصل نمی شود مگر از طریق تقویت انسجام داخلی و تعمیق وحدت ملی.

امروز فرصتی تاریخی در برابر مسئولین امر قرار گرفته تا با نزدیکی هرچه بیشتر به‌مردم و برآوردن‌ مطالبات آنان، پشتوانه‌مقابله با قداره کش‌های بین المللی را فراهم کنند تا ایران عزیز از این گردنه نیز با عزت و سرافرازی عبور کند.

نمایندگان شورای عالی استان ها به نمایندگی از جامعه شورایی کشور، ضمن ابراز انزجار از نطق جاهلانه رئیس جمهور آمریکا، از دولت محترم می خواهد شرایط ادامه همکاری طرف های اروپایی در قالب برجام را با دقت بررسی کرده و اجازه ندهد منافع ملی ایران دستمایه بی تعهدی های طرف مقابل قرار بگیرد.

بدیهی است ماجرای اخیر، مهر تاییدی بر دور اندیشی‌ها و هشدارهای دلسوزانه مقام معظم رهبری زده و تجربه تاریخی دیگری بود تا بیش از پیش مشخص شود ایران اسلامی جز در سایه توجه به حقوق مردم و همت داخلی راهی برای توسعه و حل مشکلات ندارد و روی قول و قرار و تعهد کشورهایی که بارها در آزمون ملت ایران مردود شده اند نمی توان حساب باز کرد.

انشالله تجربه اخیر، در مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، پیش چشم همه مسئولان قرار داشته و در نهایت سبب خیر خواهد شد».

 

نظر شما