احمد خرم:

آمریکایی‌ها به دنبال تغییر رژیم در ایران هستند/ اروپا برای ادامه برجام شرط می‌گذارد

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۶:۰۳:۰۳
کد خبر: ۷۰۶۰۱۱
آمریکایی‌ها به دنبال تغییر رژیم در ایران هستند/ اروپا برای ادامه برجام شرط می‌گذارد
وزیر سابق راه گفت: کاملا مشخص است که اروپایی ها از برجام رضایت دارند و به دنبال برجام های دیگر هستند.

احمد خرم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفت: دونالد ترامپ در واقع مجری سیاست‌های آمریکاست. آمریکایی ها و به خصوص جمهوری‌خواهان به دنبال تغییر رژیم در ایران هستند، در حالی که اروپایی ها تنها به دنبال تغییر رفتار در سیاست های جمهوری اسلامی هستند.

وی در خصوص سیاست‌های آمریکا گفت: یکی از استراتژی هایی که آمریکایی ها در این سال ها به دنبال آن بوده اند، این است که ایران را در جنگ های مختلف درگیر کنند؛ از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا حمله آمریکا به عراق و افغانستان در مجاورت مرزهای ایران و در آخر جنگ با گروه های تروریستی در عراق و سوریه. آن ها با این کار هم هزینه‌های بسیاری روی دست ایرانی ها گذاشته اند و به کارخانه های اسلحه سازی خود رونق بخشیدند. بدین ترتیب علاوه بر اینکه به اقتصاد جمهوری اسلامی ضربع می‌زنند، ایران هراسی را نیز در جای جای دنیا گسترش می دهند.

خرم ادامه داد: علاوه بر این تحریم‌های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده اند، آمریکایی ها از ابتدای انقلاب تحریم‌های یکجانبه ای را علیه جمهوری اسلامی تصویب کردند و به‌تدریج دنیا را مجبور به پیروی از آن کرده اند، هم اکنون نیز مشخص است که آنها نمی خواهند تحریمی علیه ایران را لغو کنند و به بهانه های گوناگون به دنبال این هستند تا ساختار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی حفظ شود.

وی با اشاره به رفتار اروپایی ها در قبال ایران عنوان کرد: کاملا مشخص است که اروپایی ها از برجام رضایت دارند و به دنبال برجام های دیگر هستند تا رفتار جمهوری اسلامی را مطابق خواسته های خود بکنند اما از طرفی به دنبال این نیستند که این تغییر رفتارها در مدت زمان کوتاهی صورت پذیرد. هم اکنون نیز به نظر می رسد که آمریکا و اروپا روی محدود شدن تولید موشک های بالستیک ایران به توافق رسیدند و گویا می‌خواهند این شرط را برای ایران بگذارند که ادامه برجام مبتنی بر مذاکره روی بحث موشکی است.

وزیر سابق راه در پایان خاطرنشان کرد: در جهت انسجام ملی باید تلاش بیشتری کرد و برنامه جدی در راستای مبارزه با چالش های فرهنگی و اجتماعی ترتیب داد. هم اکنون وضعیت به گونه ای نیست که از دولت به تنهایی انتظار داشت فلذا تمامی قوا با یک انسجام و همدلی در راستای حل مشکلات گام بر دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز