وحشت سراسری در سرزمین‌های اشغالی؛

مسابقه تسلیحاتی ایران در مرزهای اسرائیل/ خواب صهیونیست‌ها آشفته‌تر شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۹:۳۵:۳۱
کد خبر: ۷۰۶۸۸۷
مسابقه تسلیحاتی ایران در مرزهای اسرائیل/ خواب صهیونیست‌ها آشفته‌تر شد
اسرائیل می داند حمله به سوریه و شهادت تعدادی از مستشاران ایرانی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین در «روز نکبت» بی پاسخ نمی‌ماند به همین دلیل در بالاترین سطح آمادگی و هشدار به سر می‌برند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «رووین ریولین»، رییس جمهور اسرائیل، روز یکشنبه گفت ایران تهدید جدی علیه اسرائیل است. ریولین در مراسم یادبود نظامیان در جنگ‌های 6 روزه گفت: «ما حتی برای یک دقیقه نیز فراموش نمی‌کنیم که مسابقه تسلیحاتی ایران در مرزهای ما قرار دارد. ما به طور مداوم آن را تحت نظر داریم تا اسرائیل و مرزهای خود را حفظ کنیم

چند هفته قبل از اعلام خروج آمریکا از برجام، اسرائیل پایگاه تیفور در سوریه را مورد حمله قرار داد که در این حمله تعدادی از مستشاران ایرانی به شهادت رسیدند. 

اسرائیل زمانی این کار را کرد که آمریکا می‌خواست از برجام خارج شود و برای این کار به دنبال همراهی اروپا بود اما آنها زیر بار نمی‌رفتند. در واقع اسرائیل به دنبال تحریک ایران بود اما ایران بسیار هوشمندانه در آن مقطع زمانی عکس‌العمل جدی از خود نشان نداد.

یک روز بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، سوریه تعدادی موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و بعد از آن هم اسرائیل تعداد زیادی موشک به سمت دمشق و شهرهای دیگر سوریه فرستاد. در همان دقایق ابتدایی اسرائیل اعلام کرد این حملات کار ایران بوده است اما ارتش سوریه طی بیانیه‌ای گفت ایران هیچ دخالتی در این حملات نداشته است.

پس از این حملات «اصاف رونل»، سردبیر اخبار خارجی روزنامه «هاآرتص»، با رد ادعاها مبنی بر عکس‌العمل ایران و شکست انتقام این کشور، در توئیتر خود نوشت: «برای من سخت است که باور کنم "این" واکنش (انتقام) ایران بود که منتظرش بودیم.» رونل با اشاره به حمله چند هفته قبل رژیم صهیونیستی به پایگاه تی4 و شهید شدن چند مستشار ایرانی، افزود: «(با حمله دیشب) ایران دلایل بیشتری برای انتقام (سخت‌تر) دارد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز چند روز قبل با متهم کردن ایران به تلاش برای گشودن جبهه سوم از بلندی‌های جولان، تاکید کرد اجازه نمی‌دهند سامانه‌های پدافند موشکی ایران باعث بسته شدن آسمان فلسطین اشغالی شود.

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هشدار داد سامانه‌های پدافند موشکی ایران مستقر در سوریه می‌تواند باعث بسته شدن حریم هوایی فلسطین اشغالی شود.

لیبرمن چهارشنبه گذشته در نشست خبری تلویزیونی گفت تثبیت نظامی ایران در سوریه، به استقرار سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته در این کشور در نهایت می‌تواند آسمان فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب را به روی پروازهای نظامی و مسافری ببندد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» با رد این مسئله که اسرائیل در آستانه جنگ با ایران است، تاکید کرد تل‌آویو هر کاری برای ممانعت از افزایش تنش‌ها و انتقام احتمالی ایران انجام می‌دهد. اما خبرها و ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تحرکات ایران در سوریه علیه این رژیم نشان می‌دهد آنها به قدری وحشت کرده‌اند که حرکت هر جنبنده‌ای در سوریه آنها را نگران می‌کند.

همچنین دبیرکل حزب‌الله لبنان در سالروز اشغال فلسطین با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و سرنگونی جنگنده آن در جولان با موشک سوریه تصریح کرد، اگر اسرائیل بخواهد به تجاوز خود ادامه دهد، این بار پاسخ را در قلب فلسطین اشغالی دریافت خواهد کرد نه در جولان.

این ترس و وحشت بعد از جنایت‌های «روز نکبت» بیشتر شد.

مردم فلسطین روز 14 می (24 اردیبهشت) همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و سالگرد «روز نکبت» به سوی مرز‌های غزه حرکت کردند. همچنین شهر‌ها و روستا‌های مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها هستند. تظاهرکنندگان فلسطینی توانستند از مرز‌های شرقی غزه به سمت سرزمین اشغالی بروند. جوانان فلسطینی پس از عبور از سیم‌های خاردار در مرز‌های شرقی با سربازان اسرائیلی درگیر شدند و در پی تیراندازی سربازان اسرائیلی 62 فلسطینی کشته و 2900 نفر زخمی شده‌اند.

این جنایت با واکنش جامعه جهانی همراه شد و حتی جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام کرد به هر فردی بتواند ساختمان سفارت غیرقانونی آمریکا در قدس شریف را تخریب کند، ۱۰۰ هزار دلار جایزه می دهد.

 اکنون اسرائیل با سه حمله‌ای که به سوریه طی چند هفته گذشته داشت و انتشار اسناد دروغین برای متهم کردن ایران و همچنین همراهی با آمریکا در خروج از برجام و اکنون انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به بیت المقدس و جنایت «روز نکبت» نه فقط به ثبات و آرامش خود کمک نکرد بلکه خوابی آشفته‌تر از هر زمانی دارد.

رژیم صهیونیستی می‌داند هیچکدام از این کارها بی پاسخ نمی ماند به همین دلیل نیروهای نظامی خود را در بالاترین سطح آماده باش نگه داشته است. آنها هم باید مواظب لبنان باشند، هم فلسطین و هم سوریه و با کابوس انتقام ایران شب و روز خود را سپری کنند.

آنها دل به ترامپ بسته‌اند اما اگر اتفاقی بیفتد از سه طرف مورد حمله قرار می‌گیرد و تا آمریکا وارد عمل شود ضربات اساسی خورده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز