تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۲۳:۲۰:۴۷
کد خبر: ۷۰۸۴۱۷
تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنج شنبه) باز هم تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله لبنان وضع کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که این کشور دو تبعه و پنج شرکت مرتبط با حزب‌الله لبنان را تحریم می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، افراد تحریم شده شامل محمد ابراهیم بزی و عبدالله سیف‌الدین می‌شوند. وزارت خزانه‌داری آمریکا فرد دوم را نماینده حزب‌الله در ایران معرفی کرده است.

تحریم‌های جدید شامل پنج شرکت می‌شوند که وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی آن‌ها را به شرح زیر اعلام کرده است:

Global Trading Group NV

Euro African Group LTD

Africa Middle East Investment Holding SAL

Premier Investment Group SAL Offshore

Car Escort Services S.A.L. Off Shore

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان هم که پیشتر با برچسب‌های دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشت، بار دیگر این بار با برچسب SDGT (تروریست جهانی) تحت تحریم قرار گرفته است.

مقام‌های آمریکایی پیش از این گفته بودند قصد دارند با اعمال تحریم‌های تازه فشار بر حزب‌الله لبنان را بیش از پیش افزایش دهند.

آمریکا همزمان «عدنان ابوولید الصحراوی» از فرماندهان داعش در آفریقا و گروه «داعش در صحرای بزرگ آفریقا» را هم در فهرست تحریم قرار داده است.

همزمان با آمریکا، اعضای شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات هم اعضای شورای رهبری حزب‌الله و پنج فرد دیگر از جمله یک ایرانی و چهار شرکت را به اتهام ارتباط با حزب‌الله تحریم کرده‌اند.

اسامی این افراد و شرکت‌ها عبارت است از:

- سید حسن نصرالله

- شیخ نعیم قاسم

- حسین الخلیل

- ابراهیم امین السید

- محمد یزبک

- طلال حمیه

- هاشم صفی‌الدین

- علی یوسف شراره

- گروه انما

- گروه مهندسی و قراردادی انما

- حسن ابراهیمی (ایرانی)

- بازرگانی ماهر

بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده و امکان ورود آن‌ها به آمریکا وجود نخواهد داشت. همچنین اتباع و شرکت‌های آمریکایی از تعامل اقتصادی با این افراد و شرکت‌ها منع شده‌اند.

نظر شما