ظریف در گفت و گو با برنا:

انتخاب مردم عراق برایمان محترم است/ امیدواریم لیست‌های مختلف یک دولت مفید برای مردم عراق تشکیل دهند

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۱:۵۶:۰۸
کد خبر: ۷۱۰۳۰۳
انتخاب مردم عراق برایمان محترم است/ امیدواریم لیست‌های مختلف یک دولت مفید برای مردم عراق تشکیل دهند
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: هرچه مردم عراق انتخاب کنند، برایمان محترم است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص انتخابات عراق گفت: هرچه مردم عراق انتخاب کنند، برایمان محترم است.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: مطمئنیم که منتخبین مردم عراق و لیست های مختلف می توانند با تفاهم به یک حکومت کارآمد و مفید برای مردم عراق برسند. امیدواریم این روند با سرعت به نتیجه برسد.

وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت: همانطور که آقای لاریجانی در صحن مجلس اعلام کردند صحبت‌های پومپئو آنقدر بی‌حساب و کتاب، خارج از نزاکت و بدون منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد و فقط باید تکرار کرد که ایشان و سایر مسئولین دولت کنونی آمریکا نه تنها زندانی تصورات و توهمات غلط خود هستند، بلکه زندانی گذشته‌اند و بدتر از آن زندانی گروه‌های فشارهای فاسدی هستند که هر روز کوس رسوایی یکی دیگر از آنها بر بازار افکار عمومی جهانی به صدا در می‌آید.

وی اظهارات پمپئو را خلاف واقع و بر اساس سیاست‌های شکست خورده و قدیمی دانست و گفت: هیچ کدام از این مباحث حرف‌های جدیدی نبود، اما ایشان با وقاحت و شدت بیشتری این حرف‌ها را مطرح کردند.

وی گفت: این واکنش نشان دهنده ورشکستگی ایالات متحده آمریکا بوده که در واقع تبدیل به سیاست خارجی استیجاری شده است.

وی در خصوص حمایت اتحادیه اروپا از برجام گفت: در اینکه اتحادیه اروپا می خواهد از برجام که یک دستاورد مهم برای همه دنیا است دفاع کند، شکی نیست. اینکه چقدر توانایی دارد باید اتحادیه اروپا در عمل این موضوع را نشان دهد. ما نمی توانیم جای اتحادیه اروپا تصمیم بگیریم. هر تصمیمی که اتحادیه اروپا در این زمینه می گیرد، تنها به برجام ختم نمی شود بلکه روند جهانی را می سازد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز