انتخابات ناتمام ماند؛

حاشیه های دومین کنگره ناتمام حزب اعتماد ملی/ رای گیری هفته بعد انجام می شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۲۳:۰۱:۰۳
کد خبر: ۷۱۰۹۶۹
حاشیه های دومین کنگره ناتمام حزب اعتماد ملی/ رای گیری هفته بعد انجام می شود
عصر جمعه دومین کنگره حزب اعتماد ملی با حضور رسول منتجب نیا، قائم مقام دبیرکل این حزب و همچنین الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس و جمعی از اعضای این حزب در کانون توحید برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در دومین کنگره حزب اعتماد ملی علاوه بر اعضای این حزب، شخصیت های مختلف سیاسی از جمله محمدرضا عارف رییس مجمع امید، علی مطهری نایب رییس مجلس و افرادی همچون تاجزاده، عرب سرخی، اصغرزاده و جمعی دیگر از فعالان سیاسی حضور داشتند.

قرار بود در این جلسه اساسنامه و مرامنامه حزب با قانون جدید فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تطبیق داده و پس از ارائه گزارش مالی، انتخابات شورای مرکزی برگزار شود اما نحوه رای گیری با اعتراض برخی از اعضا مواجه و باعث شد کنگره ناتمام بماند.

بر اساس این گزارش پس از سخنرانی ها و با خروج مهمان ها و اهالی رسانه قرار بود رای گیری برای انتخاب اعضای شورای مرکزی انجام شود اما حضور افرادی بیش از تعداد قانونی و همچنین رای گیری بدون کارت و فقط با اعلام قیام افراد موافق شورای فعلی منجر به اعتراض برخی از اعضا شد.

این اعتراض ها در نهایت منجر به درگیری بعضی از اعضای شورای مرکزی از جمله امینی و بیگدلی شد. جو متشنج سالن باعث شد کنگره ناتمام بماند.

پس از این جلسه رحمت الله بیگدلی درگیری بین اعضا را تایید کرد اما حق شناس معتقد بود درگیری ها از بیرون و توسط گروه های فشار طراحی شده است اما شاهدان عینی تاکید دارند درگیری ها کاملا داخلی و بین اعضای حزب بوده است حتی رحمت الله بیگدلی با تایید درگیری داخلی خبر از ضرب و شتم خود توسط یکی از اعضای حزب شد.

خبر ضرب و شتم مطهری و تکذیب اعتماد ملی

حتی خبرهایی مبنی بر ضرب و شتم علی مطهری نیز منتشر شد که حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ای آن را تکذیب کرد. 

در این بیانیه که جمعه شب در کانال اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی منتشر شد، آمده است: به اطلاع اصحاب رسانه و علاقه مندان حزب اعتماد ملی می رساند تشنج پیش آمده در بخش دوم کنگره بوده است و در این قسمت از مراسم هیچ یک از مهمانان غیر حزبی از جمله مطهری حضور نداشتند. حمله به این نماینده مجلس تکذیب می شود.

این بیانیه افزوده است: به زودی درباره تشنج ایجاد شده در کنگره حزب اعتماد ملی توضیحاتی از طریق ارگان رسمی این حزب منتشر خواهد شد و سایر اظهارات در اینباره فاقد اعتبار است.

انتخابات شورای مرکزی هفته آینده برگزار می شود

مهدی مازنی، رییس شاخه جوانان حزب اعتماد ملی پس از این اتفاقات در گفت و گوش با برنا اعلام کرد با توافق بزرگان و اعضای شورای مرکزی حزب، قرار شد جلسه انتخابات جمعه هفته آینده برگزار شود.

او تاکید کرد با برگزاری انتخابات قطعا حزب اعتماد ملی با انگیزه و قدرت بیشتری به کار خود ادامه می دهد.

نظر شما