وزیر بهداشت:

مراقب خدشه به آبروی دیگران از تریبون‌ها باشیم

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۳:۲۴:۱۰
کد خبر: ۷۱۲۴۰۵
مراقب خدشه به آبروی دیگران از تریبون‌ها باشیم
وزیر بهداشت گفت: خدشه به آبروی دیگران جزء گناهان بزرگ محسوب می شود، ما که امروز تریبون داریم باید مراقب باشیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «حسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر بهداشت، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس با اشاره به نقش و جایگاه نظارت مجلس در پیشبرد امور گفت: دوستان از تجربه مدیریتی برخوردار هستند و می دانند که صرف گزارش بازرسی و شعب دادیاری دیوان محاسبات مبنی بر وقوع تخلف به معنای قطعی بودن بروز تخلف نیست و چه بسا در مراحل بعد از جمله گزارش نهایی یا در هیات مستشاری و نهایتا در هیات های تجدیدنظر رأی برائت صادر شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بعضا براساس استدلالی که شده حکم برائت صادر شده به طور مثال در تاریخ 2 خرداد 97 خطاب به آقای مشکینی رئیس صندوق رفاه دانشجویی آمده است با توجه به دلایل و مستندات ضمن کفایت تحقیقات اعلام می شود موارد مندرج به دلیل عدم احراز تخلف از مدار رسیدگی خارج شد البته برخی مسائل مربوط به گذشته است که در حال رسیدگی است که در صورت قانع نشدن دادیار می دانید که نهایتا دادستان یا حاکم شرع رأی را صادر می کند و باید با موارد تخلف برخورد قاطع شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: بارها اعلام کرده ام آنچه که برای من مهم است امانتداری، اخلاق و رعایت مسائل امنیتی است که در صورت تخلف و اثبات آن لحظه ای در برخورد با متخلف تاخیر نخواهم کرد.

وی ادامه داد: در تفریغ بودجه که در مجلس گزارش شد وزارت بهداشت جزء کمترین دستگاه ها بود که اسناد آن واخواهی شده بود که بیانگر توجه همکاران به وزارت بهداشت و قوانین است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: آقای مشکینی از سال های گذشته در وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویی تجربه مدیریتی داشته است و درخواست من این است که اجازه دهیم بررسی های کامل انجام شود و با توجه به رأی صادره اقدامات لازم صورت گیرد. بنده در خصوص سوال آقای جعفرزاده بررسی های لازم را انجام دادم و به ایشان گفتم بگذارید دیوان محاسبات رأی خود را صادر کند و در صورت محکومیت پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت چرا که حفظ آبروی اشخاص بسیار مهم است.

وی ادامه داد: کار ما براین اساس شده که پاسخگوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باشیم این در حالی است که حداقل در 95 درصد موارد در بازرسی حکم برائت صادر می شود بنابراین اجازه بدهید در شعبات و دیوان محاسبات اقدامات لازم صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در زمان شروع تصدی دکتر مشکینی 267 میلیارد تومان سرمایه داشته و اکنون به 623 میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: وام هایی که از درآمد اختصاصی طبق قانون می توانستند بدهند 238 میلیارد تومان بوده که 287 میلیارد تومان وام پرداخت کردند یعنی 50 میلیارد تومان اضافه تر وام داده اند.

وی افزود: سرانه وام را بین 33 تا 300 درصد افزایش داده است برای مثال در مواردی که دانشجو نیاز به ودیعه مسکن داشته وام تا 300 درصد نیز افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سازمان حسابرسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویی را در زمان تصدی دکتر مشکینی مطلوب اعلام کرده است، گفت: طبیعتا ورود به هر کدام از این موارد که تخصصی و مالی است باید در محکمه رسیدگی شود و در حوصله زمان 7 دقیقه ای امروز من نیست.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این موارد هنوز اتهام هستند و باید در محاکم مورد رسیدگی قرار گیرند، 4 روز قبل دیوان اعلام برائت کرده و باید توجه داشته باشیم که اگر در سایر موارد نیز اعلام برائت کند چه نتیجه ای حاصل می شود.

وی افزود: یکی از آموزه های تربیت اسلامی ضرورت حفظ آبروی دیگران و عدم سریع قضاوت نکردن است، تجاوز به آبروی دیگران جزء گناهان بزرگ محسوب می شود و ما که امروز تریبون داریم باید مراقب باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در صفحه اینستاگرام آقای جعفرزاده این موارد منتشر شده و بعد از سخنان من حتما این موارد را مطرح می کنند، گفت: پیامبر اسلام فرموده اند مال، آبرو و خون مسلمان بر دیگری حرام است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در آموزه های دینی ما آمده است که هرگاه مومنی برادر دینی خود را متهم کند ایمان در او ذوب می شود، بردن آبروی مسلم جنگ با خداست و حرمت آبروی مومن بالاتر از حرمت کعبه است و رسوا نمودن مومن خروج از ولایت خداست.

وی افزود: دکتر مشکینی که رئیس صندوق رفاه دانشجویی هستند از سوی آقای جعفرزاده متهم به سوءاستفاده می شوند لازم است در مورد ایشان بگویم وقتی که 16 ساله بوده پدرش شهید شده و دو برادر شهید نیز دارد، همسر ایشان نیز فرزند شهید هستند. باید ذره ای انصاف داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: سن من از آقای جعفرزاده بیشتر است و از ایشان خواهش می کنم جوانب را رعایت کنند اگر از من می خواهید با متخلف برخورد کنم بگذارید مراجع مربوطه حکم بدهند زیرا تا پیش از صدور حکم نمی توان اقدامی را انجام داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شما و من پرونده هایی داشته ایم که البته حکم برائت در آن پرونده ها صادر شده است، اکنون نیز در مورد اتهامات مطرح شده باید صبر کنیم تا حکم صادر شود ولی تا پیش از صدور حکم نمی توان برخوردی را انجام داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز