ابتکار:

تحقق عدالت در جامعه مهمترین برنامه دولت است

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۸:۴۱:۵۹
کد خبر: ۷۱۲۵۵۶
تحقق عدالت در جامعه مهمترین برنامه دولت است
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت : یکی از محور های مهم کارآمدی نظام که در اولویت برنامه های دولت قرار دارد ، تحقق عدالت در جامعه است و یکی از ابعاد این عدالت ، توجه به عدالت بین زنان و مردان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: حفظ عدالت بین زنان و مردان ، حراست از حقوق زنان و خانواده یکی از ابعاد مهم و تکلیف اصلی دولت است و تمامی کارگزاران نظام باید به آن توجه کنند.

وی افزود : شاید در حوزه زنان و خانواده یک نفر به عنوان معاون رئیس جمهور متولی آن باشد ولی در اصل تمامی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش ، آموزش عالی موظفند که به این امر توجه ویژه داشته باشند.

ابتکار تصریح کرد: تکالیفی در چارچوب سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز تکالیف قانونی قانون ششم توسعه به ویژه ماده 101 این قانون وجود دارد که در آن بر عدالت جنسیتی تأکید شده است .

وی گفت : بر اساس این قانون ، در حوزه آموزش و پرورش تمامی مدیران وظیفه دارند که برخورداری تمامی دختران و پسران از آموزش های ابتدایی را دنبال کنند و در این بین باید توجه داشت بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب ، حتی کودکان اتباع نیز باید از این آموزش برخوردارشوند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : این که بر اساس گزارش های اعلام شده دختران ما به سمت چاقی پیش می روند به دلیل عدم کم تحرکی در این قشر از جامعه است و این را باید در عدم توجه به ورزش دوران ابتدایی دختران جویا شد.

وی با تأکید بر عزم دولت در به کارگیری از بانوان در پست های مدیریتی گفت: بر اساس بخشنامه دولت ، برنامه ریزی گونه ای باشد که تا پایان این دولت ، 30 درصد از پست های مدیریتی اجرایی ، میانی و عالی در اختیار خانم ها قرار گیرد.

ابتکار با اشاره به ماده 102 برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تحکیم بنیان خانواده گفت : امروز همه وظیفه دارند تا با اجرای برنامه های دولت و نظام ، تقویت مهارت های حقوقی ، آموزش های قبل از ازدواج و تقویت ارتباط بین اعضای خانواده ، در تحکیم بنیان خانواده بکوشند.

وی افزود : طرح گفتگو ملی خانواده از جمله برنامه هایی است که با همکاری سازمان های مردم نهاد ، احزاب و دانشگاهیان در حال پیگیری است تا زمینه شکوفا شدن خانواده فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز