بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره)

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۸:۴۴:۴۵
کد خبر: ۷۱۳۳۳۱
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره)
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد، تاکید کرد: مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را به ما آموخت و این مقاومت و پایداری، ملت ما را در اوج افتخار و عزت ملی قرار داده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه ارتحال مردی بزرگ و شخصیتی کم نظیر است که با طهارت روح و قدرت و عظمت ایمانی خود انقلاب اسلامی ایران را محقق ساخت، انقلابی که یک تحول عمیق و پر برکت در عمل و اندیشه‌ی دینی، سیاسی و فرهنگی ملت ایران ایجاد کرد.

قوت ایمان و شخصیت صریح و صادق امام خمینی(ره) موجی خروشان در دل آحاد مردم ایران برانگیخت و تفکر و شریعت جامعه ساز و انسان ساز اسلام؛ ‌ را به عرصه قدرت و حاکمیت رساند. لذا تشریح افکار و تمجید از این عالم بزرگ و این فقیه عارف، چراغ راه آینده انقلاب اسلامی خواهد بود. تفکر امام و مکتب او باید همواره یادآوری و تکرار شود تا آرمانهای بزرگ آن مرد الهی در هجوم تحریف ها و شبهه‌ها، غریب و متروک نگردد.

ستقلال، آزادی، حاکمیت دین و عدالت به همراه عقلانیت از عناصر مهم آرمان و مکتب امام بود که توجه و مرور این عناصر و التزام علمی و عملی به این اندیشه‌ها تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است. مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را به ما آموخت و این مقاومت و پایداری، ملت ما را در اوج افتخار و عزت ملی قرار داده است. وصیت نامه و سخنان ایشان باید در ذهن و عمل مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی دیده شود و توصیه اکید امام بر توجه به کوخ نشینان و مستضعفان هرگز نباید فراموش شود.

امروز در سایه‌ی هدایت‌ها و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» رفتار انقلابی و هویت انقلابی ما همچنان درخشنده و برقرار است و این را به تمام دنیا نشان داده است که امام ما و مکتب و تفکر او همچنان زنده و منشأ آثار بزرگ و ماندگار است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت بیست و نهمین سالگرد رحلت امام عظیم الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء قیام الهی پانزدهم خردادماه سال ۱۳۴۲، که آغاز گر انقلاب اسلامی بود همگان را به شرکت پرشور در مراسم‌ این دو روز و بویژه استماع بیانات مقام معظم رهبری در مرقد ملکوتی امام خمینی(ره) دعوت می‌نماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز