رایزنی ترزا می و ولیعهد عربستان درباره ایران

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۱۸:۲۹:۰۵
کد خبر: ۷۱۴۳۳۷
رایزنی ترزا می و ولیعهد عربستان درباره ایران
نخست وزیر انگلیس و ولیعهد عربستان در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درباره توافق هسته‌ای با ایران که لندن یکی از امضاکنندگان آن است، رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نخست وزیری انگلیس روز یک‌شنبه (امروز) اعلام کرد که ترزا می و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دو طرف که در سال جاری (میلادی) در لندن با یکدیگر دیدار کرده بودند، درباره توافق هسته‌ای با ایران که لندن اعلام کرده علیرغم خروج آمریکا از آن، به توافق پایبند خواهد ماند، رایزنی کردند.

بنا بر اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، ترزا می در این گفت‌وگو بر ادامه تعهد انگلیس به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است.

دو طرف همچنین با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و متحدان منطقه‌ای‌شان علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران توافق کردند با فعالیت‌هایی ایران در منطقه خاورمیانه مقابله کنند. در همین راستا، نخست وزیر انگلیس در ادامه بر اهمیت همکاری میان دو کشور برای محافظت از عربستان سعودی در برابر حملات موشکی بالستیک تاکید کرده است.

این ادعاها در حالی همواره علیه کشورمان مطرح می‌شود که سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و جنگ طلبانه آمریکا و غرب با همراهی متحدانشان در منطقه خاورمیانه، عامل اصلی مشکلات در این منطقه است اما آن‌ها با فرافکنی‌های خود تلاش می‌کنند ایران را برای تمامی این مسائل مقصر جلوه دهند.

اخیرا و در همین راستا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آخرین گستاخی‌های بن‌سلمان، ولیعهد عربستان گفته بود: خردمندانه‌تر آن است، عقلای قوم و تجربه‌آموختگان سعودی به وی بیاموزند، چگونه بزرگ‌تر از او که ادعای سروری جهان عرب داشت و خود را سردار قادسیه می‌خواند و شرق و غرب و عرب پشتیبانش بودند، در مقابل اراده‌ مردم دلیر و بزرگ این مرز و بوم به خاک مذلت نشست.

 

نظر شما