نامزدهای ریاست جمهوری ترکیه در تلویزیون سخنرانی می کنند

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۰:۴۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۶۴۰۳
نامزدهای ریاست جمهوری ترکیه در تلویزیون سخنرانی می کنند
شورای عالی انتخابات ترکیه با انتشار اطلاعیه ای، اعلام کرد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور طبق برنامه تنظیم شده در شبکه تلویزیونی ملی(تی.آر.تی) ترکیه به سخنرانی و ارائه برنامه تبلیغاتی خود می پردازند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بنا بر اعلام شورای انتخابات ترکیه، طبق زمانبندی شده، نامزدهای ریاست جمهوری این کشور در روزهای 17 و 23 ماه جاری(27 خرداد و دوم تیرماه) می توانند در تلویزیون رسمی و دولتی تی.آر.تی با مردم صحبت کنند و به تشریح برنامه های خود بپردازند.

بنا بر اعلام این مرجع عالی انتخاباتی، مدت زمان اختصاصی برای سخنرانی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری در هر یک از روزهای تعیین شده، 10 دقیقه خواهد بود.

بر اساس این برنامه اعلامی، در روز 17 ژوئن(27 خرداد) از ساعت 20، ابتدا دوغو پرینچک نامزد حزب وطن و در ادامه رجب طیب اردوغان نامزد حزب عدالت و توسعه، صلاح الدین دمیرتاش نامزد حزب دموکراتیک خلق ها، تمل کاراملا اوغلو نامزد حزب سعادت و مرال آکشنر نامزد حزب نیک و همچنین در روز 23 ژوئن(دوم تیرماه) نیز از ساعت 17 ابتدا تمل کاراملا اوغلو و در ادامه به ترتیب مرال آکشنر، رجب طیب اردوغان، دوغو پرینچک و صلاح الدین دمیرتاش به سخنرانی می پردازند.

بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق در انتخابات ریاست جمهوری تاکنون هیچ گونه درخواستی را برای ایراد سخنرانی تبلیغاتی در تلویزیون تی.آر.تی نداشته است.

همچنین این مرجع عالی انتخاباتی در این اطلاعیه اعلام کرد که نمایندگان احزاب حاکم، جمهوری خواه خلق، دموکراتیک خلق ها، حزب نیک، حزب وطن، حزب سعادت و حزب هدی پار در روزهای 17 و 23 ماه جاری(27 خرداد و دوم تیرماه) می توانند به تشریح برنامه های حزب خود بپردازند و احزابی که در حال حاضر نمایندگان در مجلس ترکیه دارند، در روزهای 18، 19، 20 و 21 ماه جاری(28، 29، 30 و 31 خرداد) برنامه انتخاباتی فوق العاده در تلویزیون رسمی دولتی خواهند داشت.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که در تصویر در حال پخش هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری، فقط چهره سخنران و پرچم ترکیه مشاهده خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری کنونی و رهبر حزب عدالت و توسعه، تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت، محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن، مرال آکشنر رهبر حزب نیک و صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق و زندانی حزب دموکراتیک خلق ها 6 نامزد حاضر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری 24 ژوئن سال جاری میلادی(3 تیرماه 1397) ترکیه هستند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به رغم وعده های قبلی خود مبنی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر، در روز 29 فروردین ماه(18 آوریل 2018) اعلام کرد که انتخابات زودهنگام مجلس و ریاست جمهوری در تاریخ 24 ژوئن سال جاری میلادی(3 تیرماه 1397) برگزار می شود.

بر اساس اصلاحیه تغییرات قانون اساسی ترکیه که در همه پرسی یکسال پیش به تایید مردم این کشور رسید، قرار بود که انتخابات بعدی ریاست جمهوری و مجلس در 3 نوامبر 2019 (12 آبان 1398) برگزار شود.

پیش از این رجب طیب اردوغان رییس جمهوری، بینالی یلدریم نخست وزیر، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه، بارها برگزاری زودهنگام انتخابات در این کشور را رد کرده بودند.

انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این کشور 17 ماه زودتر از موعد مقرر برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز