جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

تبلیغات محصولات مضر سلامتی در رسانه‌ها ممنوع شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۴:۰۶
کد خبر: ۷۱۶۸۹۹
تبلیغات محصولات مضر سلامتی در رسانه‌ها ممنوع شد
نمایندگان مجلس، جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح ممنوعیت تبلیغات محصولات مضر سلامتی در رسانه ها و فضاهای مجازی را اصلاح کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضای مجازی اعاده شده از شورای نگهبان با 151 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس اصلاح صورت گرفته در این ماده ؛ بعد از عبارت "خلاف قوانین مربوطه" عبارت "که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراجع قانونی صاحب صلاحیت" حذف و عبارت "به حکم مراجع صالح قضایی با اخذ نظر کارشناسی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا مرجع قانونی صاحب صلاحیت" جایگزین می شود.

تبصره اصلاح شده بدین شرح است:

مصادیق اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع عبارتند از:

اطلاعات یا ادعاهای خلاف قوانین مربوطه به حکم مراجع صالح قضایی با اخذ نظر کارشناسی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا مرجع قانونی صاحب صلاحیت درباره روش فرآوری، تولید، نامگذاری تجاری، خواص، ترکیب، منشأ سودمندی، ارزش غذایی، روش درمانی و خدمات، آثار و منافع ناشی از ارائه خدمات یا درمان یا دارا بودن گواهی یا مجوز از مراجع داخلی یا خارجی در خصوص کالاها و خدمات موضوع این قانون مشخص می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز