رئیس جمهوری ارمنستان خواستار گسترش همکاریها با ایران شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۲۰:۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۱۸۸۹۲
رئیس جمهوری ارمنستان خواستار گسترش همکاریها با ایران شد
رئیس جمهوری ارمنستان در دیدار با سفیر ایران در ایروان بر گسترش همکاریها با تهران و استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق این امر تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان با آرمن سارگسیان رئیس جمهوری ارمنستان ملاقات و دو طرف در خصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌ها در حوزه های مختلف و همکاری های جامعه ارمنی ایران و ایرانیان خارج از کشور مذاکره کردند.

سفیر ایران با تبریک انتخاب سرکیسیان به عنوان رئیس جمهور ارمنستان، برای وی و دولت این کشور آرزوی موفقیت کرد.

سجادی در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادو با اشاره به مناسبات سیاسی و دوستانه دو کشور و اراده مقام های ارشد کشورمان و ارمنستان برای توسعه روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.

سفیر کشورمان در ایروان همچنین امضای توافقنامه تعرفه ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا که به تازگی در آستانه امضا شد را فرصت مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه و فعال کردن منطقه آزاد مغری با منطقه آزاد ارس ارزیابی کرد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت جامعه ارامنه ایران و ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در کشورمان و ارمنستان شد.

سارگسیان رئیس جمهوری ارمنستان نیز به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: تهران و ایروان بایستی از ظرفیت های موجود در جهت تقویت و گسترش همکاری های دوجانبه بویژه در زمینه های اقتصادی نهایت استفاده را ببرند. وی ظرفیت جوامع ارمنی را در اروپا و آمریکا بسیار بزرگ دانست و با اشاره به همکاری های خوب ارامنه ایران با جوامع ارمنی دیگر کشورها، خواستار همکاری دو کشور برای استفاده از این ظرفیت و جذب سرمایه های آنها در دو کشور شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز