دبیر ستاد مرکزی اربعین:

تفاهم نامه اربعین حسینی بزودی بین ایران وعراق امضا می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۹:۲۷:۳۸
کد خبر: ۷۱۹۳۸۵
تفاهم نامه اربعین حسینی بزودی بین ایران وعراق امضا می شود
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از امضای تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق توسط وزیران کشور دو طرف به منظور تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی، تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «شهریار حیدری» مدیرکل امورمرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی این خبر را امروز - دوشنبه- در حاشیه نشست مشترک با «میرمسعود حسینیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد و افزود: پیش نویس تفاهم نامه قبلا توسط دو هیات ایران و عراق تهیه شده است.

در این جلسه که به ریاست حیدری در وزارت کشور برگزار شد ضمن بررسی گزارش ها و آسیب شناسی برخی مشکلات برگزاری مراسم اربعین حسینی، حل مسایل و مشکلات بیمه زائران، دسترسی آنها به خدمات بانکی و ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه و حمل و نقل نیز مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین در مورد اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های مناسب توسط بیمه مرکزی، مخابرات،‌ بانک مرکزی و دیگر دستگاه های اجرایی تصمیم گیری شد.

بر اساس تقویم رسمی کشور، آیین عزاداری اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام امام سوم شیعیان، روز سه شنبه هشتم آبان 1397(20صفر 1440 هجری قمری) است.

نظر شما