عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در گفتگو با برنا:

دولت برای غلبه بر مشکلات نیاز به حمایت دارد/ نمونه اقدامات جهرمی باید به همه بخش‌های دولت تسری یابد / اعتراض حق مردم است اما مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۵:۳۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۳۰۳۹
دولت برای غلبه بر مشکلات نیاز به حمایت دارد/ نمونه اقدامات جهرمی باید به همه بخش‌های دولت تسری یابد / اعتراض حق مردم است اما مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره وقایع بازار تهران گفت: آنچه در بازر تهران اتفاق افتاد در در درجه اول از خارج کشور برنامه‌ریزی و از طریق شبکه‌های اجتماعی در داخل عملیاتی شد و هدف آن هم ایجاد تشنج و فشار به نظام و کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «حمیدرضا ترقی»، فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به اتفاقات اخیر در بازار گفت: خوشبختانه مشخص شد که عوامل بازداشتی بازاری نبودند و برخی دست به تخریب اموال بازاریان زدند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اما این نباید ما را گمراه کند، چرا که نارضایتی اقتصادی وجود دارد؛ چه در بازار و چه در میان سایر اقشار و این ناشی از ضعف مدیریت است. در این زمینه امیدواریم شورایی که مقام معظم رهبری برای هماهنگی اقتصادی سه قوه تشکیل داده‌اند مسائل را حل کند. در کنار این امیدواریم دولت برخی روش ها و سیاست های خود را اصلاح کند. سیاست‌هایی که نیاز به اصلاح دارند شامل مواردی است چون رهاسازی اقتصادی، اعلام آمارهای غیرواقعی، عدم کنترل قیمت‌ها، عدم نظارت بر شرکتهای دولتی مانند خودروسازان و نیز نحوه توزیع دلار که باعث فساد شده است.

ترقی ادامه داد: بر توزیع دلار بین واردکنندگان نیز باید باید نظارت شدیدتری صورت گیرد. رو در رو قراردادن صادر کنندگان و وارد کنندگان و تخصیص درآمدهای ارزی صادرکنندگان به واردات کار خوبی است، به شرطی که نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد. برای نمونه اقدام آقای جهرمی در اعلام کردن لیست شرکتهایی که ارز وارداتی دریافت کرده‌اند بسیار قابل توجه است. اگر این اقدام به سایر بخش‌های دولت تسری یابد، می‌تواند بسیار مفید باشد.»

این عضو ارشد موتلفه ادامه داد: به تازگی آقای نوبخت اعلام کرده است پذیرای پیشنهادها از جانب گروه‌های مختلف هستیم. دولت باید همه نخبگان را برای مشورت فرابخواند و در طرف مقابل هم همه باید از دولت برای حل مشکلات حمایت کنند. در صورتی که دولت آغوش خود را برای شنیدن پیشنهادات باز کند ما نیز به نوبه خود آمادگی داریم از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: در اثر فشار اقتصادی برنامه‌ریزی شده از جانب دشمنان کشور، شرایط به گونه‌ای است که چنانچه یک بسیج اقتصادی اتفاق نیفتد، دولت به تنهایی نمی‌تواند از پس مشکلات برآید.

ترقی درباره حق اعتراض مردم گفت: مردم ما نجیب هستند و اعتراض نیز حق آنان است. ببینید در فرانسه که نصف مشکلات ما را هم ندارند مردم مدام به خیابان می‌ریزند و پلیس هم سرکوب می‌کند و هیچ کشور خارجی هم برای این موضوع به آنان فشار نمی‌آورد. اما اینجا شرایط فرق می‌کند و با کوچکترین اتفاقی منافقین، دشمنان کشور و دولت‌های خارجی شروع به سوء استفاده و فشار به کشور می‌کنند. از این رو مردم با وجود نارضایتی از ترس سوء استفاده‌ها سعی دارند کمترین اعتراض را داشته باشند. از رو بهتر است دولت خود به دنبال یافتن نبض نارضایتی‌ها ها برآید و بیشتر در میان مردم باشد تا از مطالبات آنان مطلع شود.

نظر شما