بیانیه ایران درباره نشست شورای امنیت:

تحمیل مجدد تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا مبنای توقف اجرای تعهدات ایران است

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۱۲:۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۲۳۲۶۹
تحمیل مجدد تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا مبنای توقف اجرای تعهدات ایران است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تحمیل مجدد تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا مبنای توقف اجرای تعهدات ایران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به نشست شورای امنیت درباره برجام گفت: جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت تجلی انزوای ایالات متحده در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود و بار دیگر حمایت قوی جامعه بین المللی از چندجانبه گرایی و دیپلماسی در مقابل یک جانبه گرایی و فشار را به نمایش گذاشت.

وی افزود: برخلاف جمهوری اسلامی ایران که به انجام تعهدات خود درچارچوب برجام همواره پایبند بوده و این پایبندی به صورت مکرر توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است، ایالات متحده از روز اجرای برجام و به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، از عمل به تعهداتش سرباز زده است.

خوشرو تاکید کرد: اقدام یک جانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام مستوجب مسئولیت بین المللی است و معرف نقض فاحش تعهدات آمریکا و عدم پایبندی آشکار به قطعنامه 2231 شورای امنیت است. بنابراین ایالات متحده باید برای این اقدام متخلفانه خود در تعارض با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین الملل، مسئول شناخته شود. ضمنا، تمامی دولت های عضو، سازمان های بین المللی و به ویژه دیگر اعضای برجام باید متوجه مسئولیت مشترک خود در قبال حفظ برجام باشند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان تصریح کرد: نباید تردید کرد که اگر بعد از طی تمام راهکارهای موجود جهت جبران خسارت ناشی از اقدام آمریکا، حقوق و منافع مردم ایران به صورت کامل تامین نشود، حق غیرقابل انکار ایران است که اقدامات مناسب را به عمل آورد و تحمیل مجدد تحریم های هسته ای از سوی آمریکا را "مبنای توقف اجرای تعهدات خود وفق برجام به صورت کلی یا جزئی" قرار دهد.

 

نظر شما