معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

سند تربیت جنسیتی در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد/ ایجاد مدرسه برای دختران بازمانده از تحصیل در ایرانشهر/ خود مراقبتی باید در در دستور کارآموزش‌ها قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۵:۳۲:۵۷
کد خبر: ۷۲۳۳۶۵
سند تربیت جنسیتی در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد/ ایجاد مدرسه برای دختران بازمانده از تحصیل در ایرانشهر/ خود مراقبتی باید در در دستور کارآموزش‌ها قرار گیرد
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند تربیت جنسیتی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار برنا "درباره پیگیری موضوع ایرانشهر" گفت: در خصوص پیگیرها در ایرانشهر باید بگویم که با استاندار و مقامات محلی در تماس هستیم و کار روی روال افتاده است، امیدواریم که رسیدگی های کامل صورت گیرد.

ابتکار ادامه داد: توصیه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه اورژانس اجتماعی ایرانشهر تقویت شود. این سیاست از طریق استاندار و وزارت رفاه دنبال می شود تا با تقویت اوراژانس اجتماعی، اتفاقات خوبی رخ دهد. برنامه ای دیگری در ایرانشهر که معاونت از سال قبل به دنبال آن است، ایجاد مدرسه ای برای دختران بازمانده از تحصیل است که ان شاءالله تصویب شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص تنظیم سند تربیت جنسیتی در سطح آموزشی کشور بیان کرد: این سند اولین بار در شورای فرهنگی اجتماعی زنان مطرح شده است و در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد. تربیت جنسیتی بحثی است که همه ضرورت آن را تشخیص داده اند و باید در قالب آموزه های دینی و حقوقی باشد و همینطور ترکیبی است از مباحث بهداشتی و دینی.

او در خصوص نحوه این آموزش ها مطرح کرد: پیشنهادمان این بوده که این کار حتما زیر نظر وزارت بهداشت که دستگاه تخصصی این موضوع است، انجام شود. این آموزش‌ها باید تخصصی و علمی باشد و باتوجه به جنبه های روانشناختی، حقوقی، فرهنگی، فقهی و دینی صورت گیرد.

ابتکار افزود: جهل دانش اموزان ما هیچ کمکی به دیانت، شخصیت، عزت و اعتبارشان نمی کند. آگاهی امروز بسیار ضروری است مخصوصا در موضوعاتی که به طور گسترده در رسانه ها و سطح شبکه های مجازی به آن پرداخته می شود. بنابراین باید جوانان را آموزش دهیم تا با آگاهی های لازم تصمیمات درست اتخاذ کنند و در برابر آسیب ها مقاومت و مصونیت داشته باشند. بحث خود مراقبتی از مهم ترین مسایلی است که چه در ابعاد روانشناختی و چه در ابعاد بهداشتی باید در دستور کار اموزش های ما قرار گیرد.

ابتکار در پاسخ به این سوال که از چه مقطعی این آموزش ها صورت می گیرد، گفت: در معاونت برای این موضوع کارگروهی تشکیل دادیم که این کارگروه همه ابعاد آن را بررسی خواهد کرد. علاوه بر این با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی روی این موضوع کار می کنیم.

نظر شما