یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

حمایت منتقدانه از دولت بهترین رویکرد است/ سفرهای خارجی رئیس‌جمهور امیدبخش است/ دولت باید اروپایی‌ها را همچنان در صحنه حفظ برجام نگه دارد

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۵:۴۰:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۷۲۷
حمایت منتقدانه از دولت بهترین رویکرد است/ سفرهای خارجی رئیس‌جمهور امیدبخش است/ دولت باید اروپایی‌ها را همچنان در صحنه حفظ برجام نگه دارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جامعه امروز ایران احتیاج زیادی به تزریق امید دارد؛ سفرهای خارجی روحانی را برای فضای روانی جامعه امیدبخش دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمدصادق جوادی‌حصار»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص عوامل به وجود آورنده بحران فعلی در کشور گفت: «نخستین عامل به وجود آورنده وضع موجود کارشکنی‌های برخی جریان‌های مخالف دولت است که در واقع آغاز کننده این مشکلات بودند. اینها در همه زمینه‌ها سعی کردند، دولت را زمینگیر کنند و مدام در اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها به دولت حمله می‌کردند و آن را کاملا ناکارآمد و بی‌کفایت جلوه دادند.

وی افزود: علت دیگر البته مقداری ضعف مدیریتی ‌است که در برخی بخش‌های دولت وجود دارد. اما سومین عامل فضای روانی ایجاد شده در پی خروج آمریکا از برجام است؛ چرا که هنوز تحریمی شروع نشده بازار ایران واکنش نشان داد و ملتهب شد. مجموع این عوامل دست به دست هم دادند و شرایط موجود را پیش آوردند.»

جوادی حصار ادامه داد: «شاهدیم که همچنان برخی جریان‌هایی که خیلی هم سفت و سخت علیه تحریم و آمریکا موضع می‌گیرند؛ گویا در دل خوشحالند از اینکه تحریم و فضای ضد ایرانی که آمریکا و اسرائیل و عربستان به راه انداخته‌اند موجب زمینگیر شدن دولت شود؛ رفتار سیاسی و مواضعشان در این شرایط خطیر این را نشان می‌دهد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «حمایت منتقدانه از دولت همچنان بهترین رویکرد است. دولت هم به حمایت روانی و سیاسی نیاز دارد هم به نقد اشکالات تا بتواند بر مشکلات فائق آید. به موازات این باید دوباره موجی از امید به جامعه تزریق کرد. یکی از راه‌های ایجاد امید در جامعه همین سفرهای خارجی و مراوداتی است که به خصوص با اروپایی‌ها در جریان است. دولت باید اروپایی‌ها را همچنان در صحنه حفظ برجام نگه دارد. از طرفی حامیان دولت نیز باید همچنان به جامعه امیدواری بدهند.

وی در پایان گفت: در عرصه داخلی کاری که وزیر ارتباطات کرد باید به سایر بخش‌های دولت تسری پیدا کند. این یکی از بهترین اقداماتی بود که برای کنترل اوضاع و مقابله جدی با فساد انجام شد. دیدیم که بلافاصله هم فضای جامعه را قدری امیدوار کرد و حمایت بسیاری را برانگیخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز