لاریجانی در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس:

بیمه خبرنگاران هنوز حل نشده و باید قانونمند شود

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۵:۳۶:۲۵
کد خبر: ۷۲۵۲۶۳
بیمه خبرنگاران هنوز حل نشده و باید قانونمند شود
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئله بیمه خبرنگاران حل نشده است و باید قانونمند شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مساله بیمه خبرنگاران که در برنامه ششم توسعه هم آمده هنوز حل نشده است، این باید قانونمند شود و اگر بتوانید نظام جامع صنف هنرمندی و خبرنگاران هر دو را باید سرو سامان داد و از موضوعاتی است که به نظر من باید در این مجلس به نتیجه برسد.

لاریجانی ادامه داد: وقتی این دو قشر خودشان آینده ای نداشته باشند، یک نگاه منفی برایشان بوجود می آید و روی کار آنها تاثیر می گذارد و البته حق هم دارند چرا که یک جامعه وسیعی هستند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مساله را اگر لازم است با دولت هم مطرح کنید شاید آنها لازم باشد لایحه ای بدهند، شما می توانید وزیر ارشاد را بخواهید و با او به بحث بپردازید. شما روی این موضوع فشار بیاورید چرا که به نظرم مساله مهمی است. 

وی افزود: اگر به اختلاف رسیدید طرح به مجمع می رود، بالاخره باید راهی پیدا کرد، این از موضوعاتی است که در خصوص جامعه وسیعی تاثیرگذار است و نباید اینها نسبت به سرنوشت خود نگرانی داشته باشند. 

لاریجانی گفت: نکته دیگر، پیگیری آیین نامه ها، قانون برنامه و قوانین دیگر است، البته من همیشه به دوستان در کمیسیون ها توصیه می کنم که برنامه ها را با آیین نامه مخلوط نکنند، در سابق هم رایج نبود از نظر سیاق قانونگذاری و بعد از انقلاب آن را مطرح کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنجا که می توانیم برخی مسائل را در مجلس تعیین تکلیف کنیم این کار را انجام دهیم و اگر ضرورت داشت آن را منوط به آیین نامه کنیم؛ بنابراین این موارد را باید بررسی کرد و اینها از کارهای نظارتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز