نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

قرار نیست از برجام خارج شویم

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۱۰:۲۹:۳۰
کد خبر: ۷۲۵۴۵۳
قرار نیست از برجام خارج شویم
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما قرار نیست از برجام خارج شویم و می‌خواهی مبر سر حرف‌هایی که زدیم بمانیم.

«احمد انارکی محمدی»، نماینده رفسنجان و انار، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در خصوص سفر رئیس‌جمهور به اتریش و سوئیس، گفت: امروز ارتباط ایران با دنیا در سطح خوبی قرار دارد و همین روال هم باید ادامه داشته باشد. نمی‌شود به دور خودمان خطی بکشیم و بگوییم با کشورهای دیگر تعامل نداشته باشیم.

وی افزود: وقتی رئیس‌جمهور ایران برای گفت‌وگو و مذاکره به دیگر کشورها و مخصوصاً کشورهایی که در شرایط خوب اقتصادی قرار دارند، دعوت می‌شود نشان از آن دارد که دستگاه دیپلماسی ما کار خود را به‌ خوبی پیش برده است. بی‌تردید اعزام هیات ایرانی در سفر به این دو کشور دستاوردهای خوبی را چه به لحاظ سیاسی وچه به لحاظ اقتصادی برای کشور خواهد داشت و امیدوارم این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، دستگاه دیپلماسی ایران بسیار هوشمندانه کار خود را دنبال کرد و هرگز روی به تصمیم احساسی نیاورد و امروز دعوت دیگر کشورها از آقای روحانی نشان‌دهنده روند عقلانی است که ایشان و همکارانشان در دستور کار قراردادند. ما باید نشان دهیم سر قول و قرار خود هستیم و به‌مانند آمریکا روی به بی‌اخلاقی نخواهیم آورد. باید تلاش کرد که ارتباط ما با اروپا هرروزمستحکم‌تر از دیروز شود تا در ادامه، این ارتباط و تعامل منجر به منافع عمومی کشور شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تعاملات ایران و اروپا باعث فاصله بیشتر آمریکا با اروپا خواهد شد، تصریح کرد: ما قرار نیست از برجام خارج شویم و می‌خواهی مبر سر حرف‌هایی که زدیم بمانیم. انتظار داریم که اروپا هم نسبت به این موضوع، همین برخورد را داشته باشد.

انارکی محمدی گفت: در مدتی که آمریکا با بدعهدی از برجام خارج شد، اروپا رفتارهای خوبی را از خود نشان داد و تصور می‌کنم با تعاملاتی که بین ایران با کشورهای اروپایی شکل‌گرفته، هر روز شاهد تقویت بیشتر برجام و زاویه عمیق‌تر آمریکا با اروپا خواهیم بود.

نماینده استان کرمان در پایان بیان کرد: اروپا نقش ایران را در منطقه درک کرده و می‌داند ما کشوری تأثیرگذار هستیم، از این‌رو با پیشنهاد‌هایی که به ایران در حوزه‌های مختلف ارائه داده به دنبال تعامل دو سویه با ما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز