نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

باید برای تامین مواد اولیه، دارو و فروش نفت با اروپا مذاکره کرد

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۱۰:۴۵:۰۹
کد خبر: ۷۲۵۴۶۴
باید برای تامین مواد اولیه، دارو و فروش نفت با اروپا مذاکره کرد
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تأمین داروهای داخلی، تأمین مواد اولیه و فروش نفت باید به‌طورجدی با اروپا وارد مذاکره شد.

«بهروز بنیادی»، نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم، در خصوص سفر رئیس‌جمهور به اتریش و سوئیس، به خبرنگار برنا گفت: من سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهای اتریش و سوئیس را در امتداد همان سفرهای دکتر ظریف و ملاقات با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی می‌بینم. به‌هرحال ارتباط قوی‌تر با اروپا و گرفتن تضمین‌های لازم یکی از برنامه‌های مهم و اساسی است که دستگاه دیپلماسی ما دنبال می‌کند. حضور رئیس‌جمهور در این دو کشور و مذاکره با مقامات بلندپایه آن‌ها، نقش بسزایی را در آینده کاری ایران با اروپا خواهد داشت.

وی افزود: به‌طور مثال در حوزه تأمین داروهای داخلی، تأمین مواد اولیه و فروش نفت باید به‌طورجدی با اروپا وارد مذاکره شد و در این بخش‌ها تضمین‌های لازم گرفته شود. ایران در شرایطی است که باید تعاملات گسترده خود را با دنیا داشته باشد تا بتواند در جهت منافع کشور از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو احسن بهره ببرد.

وی در ادامه گفت: تبادل افکار به تقویت تعامل و همکاری کشورها کمک شایانی می‌کند، هرچند که باید توجه داشت که اگر قرار است توافقی حاصل شود باید توافقی از جنس برد-برد باشد. کشورها باید شرایط یکدیگر را درک و خواسته‌هایی که از هم دارند را منطقی مطرح کنند. اقتصاد اروپا، یک اقتصاد آزاد است و دولت‌ها خیلی نمی‌توانند برای بخش خصوصی تعیین و تکلیف کنند اما برگزاری چنین نشست‌هایی در بالاترین سطوح سیاسی، فرصتی را ایجاد می‌کند که روابط اقتصادی کشورها پررنگ‌تر از همیشه شود. امیدوارم تا آخر این هفته، خبرهای خوبی از این نشست‌ها و مذاکرات مخابره شود.

بنیادی در پایان بیان کرد: اروپا به‌ درستی به نقش تأثیرگذار ایران در منطقه پی برده و روی کشور ما برای مبارزه با تروریسم حساب ویژه‌ای باز کرده است. ایران همیشه آمادگی کمک به بهبود اوضاع منطقه را داشته و در این راستا کارهای بزرگی را انجام داده است. اینکه امروز شاهدیم که اروپاییان تا این اندازه به ایران نزدیک شده‌اند به خاطر همین اقتدار و صلابتی است که ایران در منطقه داشته و دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز