در گفتگو با برنا مطرح شد؛

واکنش اعضای دولت به اظهارات ذوالنور مبنی بر اقامت مسئولان در آمریکا

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۱۳:۵۸:۴۰
کد خبر: ۷۲۵۵۵۱
واکنش اعضای دولت به اظهارات ذوالنور مبنی بر اقامت مسئولان در آمریکا
در پی ادعای نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقامت 2500 مقام ایرانی در امریکا، امروز در حاشیه هیات دولت هر یک از وزرا و معاونین نظرات و واکنش های خود را در پاسخ به خبرنگار سیاسی برنا اعلام کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «مجتبی ذوالنور»، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، هفته قبل در گفتگو با روزنامه اعتماد مدعی شد، ۲۵۰۰ تن از مسوولان جمهوری اسلامی در جریان برجام ملیت آمریکایی گرفته اند  و همین ادعای به ظاهر ساده منجر  به توئیت رئیس جمهور آمریکا شد.

«دونالد ترامپ» در توییتر خود نوشت: "مشخص شد اوباما به ۲۵۰۰ نفر از مقامات ایرانی حق شهروندی آمریکا داده است."

امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت هر کدام از اعضای کابینه دولت روحانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، واکنش ها و صحبت های خود را مطرح کردند.

«شهیندخت مولاوردی»، معاون رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، در این خصوص به خبرنگار سیاسی برنا گفت: این خبر و اظهارات به گوش ما هم رسیده است. خیلی متاسفیم که اظهار نظرهای داخلی به این شکل منبع یک خبر می شود.  مطلع نیستیم که آیا این اتفاق دقیق رخ داده است یا خیر و بعید می دانم به این شکل و بدون منبع و سند اظهار نظری شده باشد که تبدیل به یک خبر شود. این اتفاق قابل توجه است و در بردارنده هشداری که خیلی بی مهابا اظهار نظر نکنیم.

مولاوردی در پایان گفت: در مورد خودم تکذیب می کنم و بعید هم می دانم که در دولت یازدهم چنین اتفاقی رخ داده باشد.

«مسعود کرباسیان»، وزیر اقتصاد، هم گفت: من در جریان نیستم. این روزها  آنقدر حرف ها از جانب برخی افراد می شنویم که واقعیت ندارند. اما من هم تکذیب می کنم و در جریانش هم نیستم.

«معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، هم بیان کرد: من به شخصه نمی توانم هیچ یک از این ها را تایید کنم  و اطلاعی ندارم که این اتفاق افتاده یا خیر. کسی که این ادعا را کرده خودش باید به دنبال اثباتش باشد، ما هم اظهارات را شنیده ایم.

سید «علیرضا آوایی»، وزیر دادگستری، با شایعه خواندن این اظهارات گفت: اطلاعات موثقی ندارم و در حد همین شایعات که در سایت ها با اسم مسئولین و فرزندانشان منتشر شده آگاه هستم.

«محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات، نیز در این خصوص به خبرنگار سیاسی برنا گفت: من آن مقام ایرانی نیستم.

در پایان هم «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور، با بیان اینکه با ذوالنور در این خصوص صحبت خواهد کرد، گفت: من هم این اظهار اقای ذوالنور را در مطبوعات دیدم و اطلاعاتم در حد شماست. راجع به جزییات موضوع و مستندات و دلایلش صحبتی با اقای ذوالنور نداشته ام تا ببینم بر چه اساسی این صحبت ها را کرده اند. بعد اینکه با آقای ذوالنور صحبت کردم و دلایل و مستندات ایشان را مطلع شدم، در جلسات دیگر اطلاع رسانی خواهم کرد.

نظر شما