وزیر اقتصاد:

خریداران عمده سکه و ارز شناسایی شدند

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۲۳:۰۳:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۵۳۰
خریداران عمده سکه و ارز شناسایی شدند
وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه از شناسایی خریداران عمده سکه و ارز با هدف مطالبه مالیات بر سود اتفاقی آن ها خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مسعود کرباسیان»، وزیر اقتصاد، در خصوص جلسه روز یکشنبه خود با مدیران کل و رئیسان ادارات کل مالیاتی استان‌ها، گفت: از مدیران سازمان خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

کرباسیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در دیدار با هیات دولت بار دیگر بر اصل مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان تاکید کردند، گفت: عمل به این موضوع اساس اقدامات وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد در تشریح اقدامات برنامه ریزی شده در این حوزه گفت: سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده‌ و طبق قانون آنها مکلف به پرداخت «مالیات بر سود اتفاقی» هستند.

وی ادامه داد: 100 نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می گیرند.

کرباسیان افزود: همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می گیرد. هر مجموعه ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز، سود اتفاقی بدست آورده باشد، مشمول این مالیات می شود و دایره بررسی ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی این گروه را نیز شناسایی کرده و طی روزهای جاری آنها مکلف به پرداخت مطالبات دولت می شوند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین موسسات و آژانس های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدونِ نیاز به روادید، سوء استفاده کرده اند، برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی هم از وضعیت ارز مسافری سوء استفاده کرده اند و با برخی اقدامات‌شان سودهایی بدست آورده اند، باید مالیات سود اتفاقی را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد گفت: مردم مطمئن باشند که کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آنها را مطالبه می کنیم.

وی افزود: قرار نیست تولیدکنندگان با زحمت و عبور از موانع کار کنند، مالیات بدهند و گروه دیگری زیر سایه اقتصاد زیرمینی از پرداخت حقوق دولت و ملت خودداری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه حرکت وزارت اقتصاد در این میدان براساس قانون و برمبنای گسترش شفافیت خواهد بود، اظهار داشت: به همکاران سازمان امور مالیاتی تاکید کردم که وزارت امور اقتصادی و دارایی، حامی بخش خصوصیِ متعهد است و اساس رفتار با این گروه باید برمبنای صداقت باشد؛ کما اینکه سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی آنها به صورت خوداظهاری پذیرفته شد.

وی یادآور شد: رویکرد ما برای مبارزه با فساد، گسترش سیستم الکترونیکی است و خوشبختانه امسال هم تا اینجای کار 99 درصد اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهار شده است.

کرباسیان بار دیگر تاکید کرد: وزارت اقتصاد در مسیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت و بهبود فضای کسب وکار از پای نمی نشیند.

نظر شما