وزیر امور خارجه کره جنوبی اشاره کرد؛

دیدار ترامپ و رهبران دو کره احتمالا در آمریکا

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۱۱:۳۰:۴۷
کد خبر: ۷۳۰۹۴۵
دیدار ترامپ و رهبران دو کره احتمالا در آمریکا
وزیر امور خارجه کره جنوبی اشاره کرد که رهبران دو کره ممکن است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که سپتامبر سال جاری میلادی در نیویورک برگزار می‌شود، با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این امر بیانگر نخستین نشست سه جانبه رهبران دو کره و آمریکا و همچنین سفر بی‌سابقه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به آمریکاست.

بر اساس گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری یونهاپ، کانگ کیونگ- وها وزیر امور خارجه کره جنوبی در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران در سفرش به انگلیس گفت: نمی‌توانیم احتمال یک نشست سه جانبه میان رهبران دو کره و آمریکا را رد کنیم.

ظاهرا کیم جونگ اون دعوت ترامپ برای سفر به آمریکا را قبول کرده است؛ دعوتی که در جریان نشست ماه گذشته این دو رهبر در سنگاپور حول محور زمینه‌چینی‌ها برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره مطرح شد.

اما منتقدان تعهدات پیونگ یونگ به خلع تسلیحات اتمی را زیر سوال بردند چرا که از زمان نشست ترامپ و کیم جونگ اون در تاریخ ۱۲ ژوئن در سنگاپور هیچ گونه پیشرفتی در این زمینه به وجود نیامده است.

وزیر امور خارجه کره جنوبی تاکید کرد: هدف از خلع تسلیحات اتمی کره شمالی به هیچ عنوان عوض نشده حتی اگر این مساله زمان‌بر باشد؛ اظهاراتی که بازگو کننده اظهارات اخیر ترامپ است مبنی بر اینکه هیچ محدودیت زمانی برای کره شمالی وجود ندارد.

کانگ کیونگ- وها افزود: تلاش‌های دیپلماتیک در راستای  یکی دیگر از اقدامات مهم در شبه جزیره کره یعنی اعلام پایان رسمی جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۳-۱۹۵۰ در سال جاری میلادی انجام خواهد شد درست همان طوری که در نشست دو کره در آوریل سال جاری میلادی با این مساله توافق شده بود.

 

نظر شما