امام جمعه موقت تهران:

بدترین فساد دور زدن قانون است/ فساد خوره هر نظامی است

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۳۱۱۹۶
بدترین فساد دور زدن قانون است/ فساد خوره هر نظامی است
امام جمعه موقت تهران گفت: فساد خوره هر نظامی است و کاری به نظام حق و باطل هم ندارد باید مراقب بود این خوره به جان انقلاب نیافتد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آیت‌الله سید «احمد خاتمی»، خطیب موقت نماز جمعه، امروز  (29 تیر ماه) با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت و همچنین کارگزاران حج طی هفته گذشته با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدارها مشخصا راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور ارائه کردند.

وی ادامه داد: نقشه راه اقتصاد با ثبات، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد با متخلفان، اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی، جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدام پیش از علاج، حرف زدن رودرو با مردم، تحرک بیشتر و حس مسئولیت بیشتر کارگزاران، هماهنگی همه دستگاه‌ها با تیم اقتصادی دولت، ترسیم درست اقدامات در صدا و سیما، اقدام درست در مقابله با آمریکا و به کارگیری تمام ظرفیت های داخلی از محورهایی بود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مبارزه با فساد به صورت جدی در این دیدار از سوی ایشان تاکید شده بود، فساد خوره هر نظامی است و کاری به نظام حق و باطل هم ندارد. باید مراقب بود این خوره به جان انقلاب نیافتد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: بدترین فساد دور زدن قانون است، باید با هر نوع فساد برخورد شود به خصوص دست انداختن به بیت المال و باید به صورت جدی با این دستاندازان برخورد شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بر مبارزه با فساد به صورت جدی در این دیدارها از سوی ایشان تاکید شده بود، افزود: فساد خوره هر نظامی است و کاری به نظام حق و باطل هم ندارد. باید مراقب بود این خوره به جان انقلاب نیافتد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: فساد کار غیرقانونی بوده و بدترین نوع فساد هم دور زدن قانون است، اینکه انسان کار غلطی را انجام می دهد و برای آن توجیه و پوششی قانونی درست می‌کند. باید با هر نوع فساد برخورد شود به خصوص دست انداختن به بیت المال که بدترین نوع فساد است و باید بدترین برخورد با این دستاندازان انجام شود.

وی تصریح کرد: برای برخورد با مفسدان ملاک فقط قانون است، مفسد هرکسی که هست، در هر جایگاه و نهادی که حضور دارد و هر نسبتی با هر فردی دارد باید با وی به صورت قاطعانه برخورد شود، خط قرمز جعلی برخی‌ها کورد قبول نیست و تنها قانون محور است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برای مبارزه با فساد نظارت علنی و مخفی یک ضرورت است، گفت: باید گزارش ها سریع و شفاف و با دقت به مردم که صاحبان انقلاب و نظام هستند، داده شود. مقام معظم رهبری بر پخش این گزارشات توسط صدا و سیما تاکید دارند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: نباید در این عرصه مبالغه کرد و حق خدمتگذاران پاک را پایمال کرد، در بدنه اداری نظام، قوه قضاییه، قانونگذاری و اجرایی کشور انبوه کارگزارانی پاک است که رفتار صالح دارند و نباید به گونه‌ای برخورد شود که همه جا را فساد فراگرفته است، این خلاف واقع ئ سیاه‌نمایی است و بی ملاحظه، بی محابا و قاطعانه باید با فساد برخورد شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دو دیدار بر تلاش برای دیپلماسی فعال هم تاکید کردند، گفت: ایشان فرمودند که به جز موارد معدودی همچون آمریکا، روابط کشور با شرق و غرب باید هرچه بیشتر تقویت شود و تحرک عملیات و هدفمندی دیپلماسی ادامه پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره بهاینکه براساس اصل 152 قانون اساسی دیپلماسی خارجی ما دارای شش پایه است، افزود: یکی از آن پایه‌ها نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه‌گری است که ما براساس آن با همه به جزء آریکا و رژیم صهیونیستی غاصب رابطه داریم، آمریکا هم تا وقتی آدم نشود با آن رابطه برقرار نمی‌کنیم که تاکنون آدم نشده است.

آیت‌الله خاتمی در تعریف شعار نه شرقی و نه غربی تصریح کرد: این شعار یعنی شرق و غرب حق سلطه بر ما را ندارند، اما ارتباط با کشورهای دنیا در متن قانون اساسی آمده است. اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پیک ویژه به روسیه می فرستند و ما با چین و هند مراوده داریم، رفتاری بر اساس قانون است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا و اروپا ببینند که ما در بن‌بست هستیم فشارشان را بر ما افزایش می دهند، سیاست عزت، حکمت و مصلحت می‌گوید که با همه دنیا روابطمان را تنظیم کنیم بدون آنکه به کشوری زور بگوییم و به ما زور بگویند این سیاست حق و ثابت نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به دهه کرامت هم گفت: سلیقه خوبی برای نامگذاری میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) انجام شده است، چهارشنبه هفته آینده تولد امام رضا (ع) است و خجالت می‌کشم بگویم میزبان این حضرت هستیم در حقیقت ما زیر سایه ایشان در این کشور قرار گرفته ایم.

نظر شما