وزیر اطلاعات:

مسائل جناحی و قومی کار اطلاعاتی را دچار اشکال می‌کند

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۱:۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۳۱۹۲۵
مسائل جناحی و قومی کار اطلاعاتی را دچار اشکال می‌کند
وزیر اطلاعات گفت: دخالت دادن مسائلی غیر از کارشناسی و حرفه ای اعم از جناحی، قومی و قبیله ای یا صنفی می تواند طبیعت کار اطلاعاتی را دچار اشکال کند و به انحراف بکشاند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین سید «محمود علوی»، وزیر اطلاعات، برای پاسخ به سوال 54 نماینده درمورد دستگیری تعدادی از فعالان رسانه ای و مطبوعاتی و ادمین 12 کانال تلگرامی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: وزارت اطلاعات به نوع مسائل حرفه ای و کارشناسی نگاه می کند و از این که خدای نکرده تمایلات جناحی، عواطف قومی و قبیله ای، گرایش های قومیتی بر مسائل کارشناسی سایه بیاندازد با تمام وجود جلوگیری کرده است.

وزیر اطلاعات افزود: دخالت دادن مسائلی غیر از کارشناسی و حرفه ای اعم از جناحی، قومی و قبیله ای یا صنفی می تواند طبیعت کار اطلاعاتی را دچار اشکال کند و به انحراف بکشاند.

علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات از اعمال مسائل جناحی و دیگر مسائل در کار اطلاعاتی استنکاف می کند.

وی در مورد مدیران کانال های تلگرامی یادآور شد: وزارت اطلاعات از همین موضع رفتار می کند، این وزارتخانه کار رصد و پایش رسانه های مجازی را وظیفه خود می داند و اطلاع رسانی و آگاه بخشی به موقع و مدیریت هوشمند فضا را در دستور کار خود قرار داده و با تقدیم کار پیشگیری بر برخورد کار خود را در این زمینه دنبال می کند، کاری که در همه کشورها معمول است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هیچ کشوری عرصه رسانه و فضای مجازی را تحت عنوان آزادی نمی گذارد بلکه چهارچوب های معقول و خردورزانه ای را معین می کنند که هم فعالان رسانه ای بتوانند در آن فضای محدود و مجاز کار خود را انجام دهند و هم از این که جامعه از حرکت های خارج از چهارچوب آسیب ببینند، جلوگیری کند.

وی افزود: این شیوه باعث می شود از اصل موضوع غفلت نکنیم، برخورد با ریشه ها شود و برخورد با معلول ها نشود به مراتب هم کارساز تر و موثر تر از برخورد فیزیکی و حذفی با معلول هاست.

وزیر اطلاعات همچنین اظهار داشت: این وزارتخانه با این برآورد که اقدامات فیزیکی و حذفی در گام اول بدون تذکر و هشدار و اخطار قبلی چاره ساز نیست، همواره سعی کرده در این گونه موارد افرادی که ممکن است دانسته یا نداسته حرکتی را انجام دهند و محتوایی را تولید کنند که مخالف مصالح ملی باشد یا خدای نکرده تهدیدی برای امنیت ملی باشد به افراد تذکر بدهد، هشدار دهد و در مرحله سوم اخطار دهد و در صورتی که این اقدامات تاثیر نداشته باشد به برخورد سخت افزارانه بپردازد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در وزارت اطلاعات برخورد سخت افزارانه نسبت به مجموع برخوردی که با کانال های تلگرامی و فعالان فضای مجازی داشته شاید یک در هزار یا یک در چند هزار نیست زیرا نوعا تذکرات و هشدارها دلسوزانه به فعالان مجازی اثر خود را گذاشته و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی را از برخورد سخت افزارانه بی نیاز کرده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم که در آینده نیز همین روش را دنبال کنیم، طبیعی است با مدیرانی که در این سوال آمده نیز وزارت اطلاعات با همین رویه رفتار کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز