سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر داد؛

بررسی طرح قانون انتخابات در دستورکار کمیسیون شوراها

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۲۰:۳۸:۰۷
کد خبر: ۷۳۲۲۱۴
بررسی طرح قانون انتخابات در دستورکار کمیسیون شوراها
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از در دستورکار قرار گرفتن طرح قانون جامع انتخابات در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اصغر سلیمی»، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، در تشریح نشست امروز یکشنبه (31 تیرماه)  کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: ابتدا گزارش رییس کمیسیون در خصوص جلسه تشخیص مصلحت نظام و همکاری صورت گرفته با مجلس در راستای حل اختلاف نظر برای عضویت اقلیت های دینی در شورای شهر مطرح شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون جامع انتخابات نیز موضوع دیگر مورد بحث در کمیسیون بود، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته به دولت و وزارت کشور فرصت داده شد تا لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه کنند اما این مهم محقق نشد از این رو نمایندگان از هفته آینده طرح های تدوین شده در این راستا را در کمیسیون مورد بحقث و بررسی قرار می دهند.

وی ادامه داد: البته اگر لایحه دولت نیز همزمان با طرح نمایندگان به مجلس ارائه شود،در طرح لحاظ خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد 7 گروه تخصصی در کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس تشکیل و بر اساس وظایف ذاتی مشخص شده برای کمیسیون، سرکشی و سفر به استانها و بررسی مسائل مرتبط انجام شود.

سلیمی افزود: به عنوان مثال در این سفرهای استانی به موضوعاتی مانند ثبت احوال، تقسیمات کشوری، سیاست داخلی کشور، امور غیرعمرانی شهرداری ها ، تشکل های مدنی و غیره پرداخته خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح ایجاد وزارتخانه منطقه ای نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در کمیسیون بود، تصریح کرد: این مهم با حضور نمایندگان وزارتخانه های کشور، اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارائی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، جمعیت هلال احمر و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت اما کلیات آن توسط نمایندگان رای نیاورد و از دستورکار خارج شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی طرح استفساریه در خصوص وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی به استناد بند (16) مواد (80) و (85) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و ماده (30) آیین نامه مالی شهرداریها نیز در جلسه امروز بررسی شد، خاطرنشان کرد: این مهم نیز با حضور نمایندگان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، شورای عالی استان ها، سازمان امور مالیاتی و شورای عالی معماری و شهرسازی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد اما به دلیل وجود نظرات مختلف موافق و مخالف برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز