معاون رییس جمهور در خصوص لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بیان کرد؛

دستگاه‌های دولتی تکلیف‌شان را در قبال موضوع کودک و نوجوان بدانند

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۹:۵۷:۴۹
کد خبر: ۷۳۲۸۱۶
دستگاه‌های دولتی تکلیف‌شان را در قبال موضوع کودک و نوجوان بدانند
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که «لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای افراد کمتر از ۱۸ سال و با لحاظ تعاریف شرعی پیش‌بینی شده است»، اظهار کرد: وضع مخاطره‌آمیز کودکان در نظر گرفته شده چرا که اگر کودکی آسیب ببیند تبعات‌اش نیز برای خانواده و جامعه بی‌حد و حصر خواهد بود. همچنین دستگاه‌های دولتی باید بدانند تکلیف‌شان در قبال موضوع کودک و نوجوان چیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «معصومه ابتکار»، معاون ریس جمهور، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این یک لایحه قضایی است که از سوی قوه قضاییه ارائه شده و بسیار لایحه خوبی است، دولت هم کاملا از آن حمایت می‌کند گرچه ممکن است جایی هم امکان اصلاح وجود داشته باشد.

وی افزود: موضوع کودک و نوجوان برای جمهوری اسلامی به لحاظ مبنایی از مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی است و لازم است با قاطعیت و جدیت در ابعاد مختلف حقوقی و قضایی به آن بپردازیم که خوشبختانه این لایحه جامعیت لازم را دارد.

ابتکار با بیان این‌که ‌«آمار کودک آزاری و سوء‌استفاده از کودکان نگران کننده است»، اضافه کرد: دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه کارهای خوبی کرده ولی ما نیازمند یک قانون بازدارنده و جامع در این زمینه هستیم. از کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون زنان و سایر فراکسیون‌ها که حامی این لایحه بودند قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای افراد کمتر از ۱۸ سال و با لحاظ تعاریف شرعی پیش‌بینی شده است»، اظهار کرد: وضع مخاطره‌آمیز کودکان در نظر گرفته شده چرا که اگر کودکی آسیب ببیند تبعات‌اش نیز برای خانواده و جامعه بی‌حد و حصر خواهد بود. همچنین دستگاه‌های دولتی باید بدانند تکلیف‌شان در قبال موضوع کودک و نوجوان چیست. طبق این لایحه قوه قضاییه باید مراکز استانی تشکیل دهد و وظایف سازمان‌های دولتی حتی سازمان صداوسیما و سازمان زندان‌ها برای حمایت از کودک و نوجوان مشخص شده است.

ابتکار در پایان تدوین قانونی برای حمایت از کودکان و نوجوانان را مطالبه جدی جامعه امروز عنوان کرد و گفت‌ که تصویب این قانون می‌تواند نقطه قوتی برای کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز