پس از حضور در برنامه تلویزیونی؛

وزیر صنعت، معدن و تجارت فهرست ۱۰۰ شرکت متخلف در واردات خودرو را منتشر کرد

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۰:۲۸:۳۷
کد خبر: ۷۳۲۸۲۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت فهرست ۱۰۰ شرکت متخلف در واردات خودرو را منتشر کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی، فهرست 100 نفره شرکت ها و افرادی را که بنا به ادعای این وزارتخانه با اعمال تغییرات در سامانه ثبت سفارش، نسبت به واردات غیرقانونی خودرو اقدام کردند، منتشر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد شریعتمداری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی، فهرست 100 نفره شرکت ها و افرادی را که بنا به ادعای این وزارتخانه با اعمال تغییرات در سامانه ثبت سفارش، نسبت به واردات غیرقانونی خودرو اقدام کردند، منتشر کرد.

این 100 شرکت یا شخص، با بکارگیری متخصصان خبره فناوری اطلاعات وارد سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) شدند و با اعمال تغییراتی در نام کالاها، تاریخ ثبت سفارش، تاریخ مجوزها، تاریخ تمدید ثبت سفارش ها و غیره، آنها را تبدیل به «واردات خودرو» کردند.

«اینها افراد یا شرکت هایی هستند که نمایندگی فروش خودروی خارجی داشته یا متقاضی خرید این خودروها بودند».

این تخلف با همکاری عده ای واردکننده، کاربران رایانه و کارمندانی متخلف در دولت های دهم و یازدهم اتفاق افتاده و اینجانب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت این تخلف و فساد از محضر همه ملت شریف ایران اسلامی عذرخواهی می کنم.

امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده، مجموعه اقدام های فسادآمیز در دولت به صفر میل کند.

در مجموع 6 هزار و 481 رکورد در سامانه ثبت سفارش مورد دستکاری قرار گرفته که طبق نامه گمرک تاکنون هزار و 934 دستگاه از این خودروها وارد کشور شده است که در نهایت از شماره گذاری 300 دستگاه خودرو جلوگیری شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز