فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛

چالش‌های پیش‌روی کشور ریشه در بی‌توجهی به جوانان دارد

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۴:۳۲:۵۹
کد خبر: ۷۳۲۹۹۳
چالش‌های پیش‌روی کشور ریشه در بی‌توجهی به جوانان دارد
فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی دولت برای ایجاد تحول در نظام مدیریتی کشور شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی درباره منع به کارگیری بازنشستگان آمده است:

«انقلاب شکوهمند ملت ایران در سال ۵۷ به عنوان یک رویداد تاریخ‌ساز با برانداختن نظم فرسوده گذشته، انرژی عظیم جوانان این مرز و بوم را در خدمت پیشرفت و آبادی و آزادی قرار داد.

نگاهی به سیر تحولات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هرگاه به جوانان اعتماد کردیم و حداقل‌ترین فضای خدمت را برای آنها میسر ساختیم درخشان‌ترین و مبارک‌ترین رخدادها ظهور یافته است. حماسه‌های دوران دفاع مقدس و حضور شگرف جوانان در انتخابات و تعیین مسیر استقلال و بالندگی کشور از جمله مصادیق آن است.

نگاهی دقیق به عملکرد این ۴۰ سال حاکی از آن است که کارنامه مدیریت جوانان در تدبیر امور همواره از دوران زعامت نسل پیشین خود پربارتر و باشکوه‌تر بوده تلاش و مدیریت جوانان با اکسیری به نام امید همراه است که موتور محرک خلاقیت و تحول‌آفرینی است. این امید از جنس خوش‌خیالی نیست بلکه از جنس باور و تغییرات سازنده است.

اگر در حال حاضر کشور ما در مسیر توسعه پایدار درون‌زا با ابرچالش‌های اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی مواجه است بی شک با اتکاء به جوانان راهگشا خواهد بود، اما متاسفانه اکنون اگر بگوییم چالش‌های پیش روی کشور ریشه در بی‌توجهی به ظرفیت و سرمایه عظیم انسانی به ویژه جوانان کشور است سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با باور به امکان اصلاح روندهای غلط موجود در بهره‌گیری از اندیشه و توان مدیریتی جوانان همت خود را معطوف به تبیین و تقنین و تسهیل این مهم کرده است. یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در نظام اجرایی است که پس از کش و قوس فراوان و متاسفانه مقاومت فراوان تصویب شد. فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی امیدوار است و انتظار دارد با اجرای  آن از سوی دولت محترم تحولی سازنده در راستای چابک‌سازی و پویاسازی نظام مدیریتی کشور ایجاد شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز