رئیس مجلس شورای اسلامی:

نمی‌توانیم سرنوشت ایران را به وعده وعیدها گره بزنیم

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۹:۳۴:۵۵
کد خبر: ۷۳۳۵۴۸
نمی‌توانیم سرنوشت ایران را به وعده وعیدها گره بزنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما نمی توانیم سرنوشت ایران را به وعده وعیدها گره بزنیم، آینده روشن ایران یک راه بیشتر ندارد و آن ایستادن روی پای خود است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در مراسم افتتاح بلوار آیت الله بروجردی در قم، شهردار قم را جزء مدیران لایق کشور نام برد و گفت: در آغاز حضور وی ، شهرداری قم با مشکلات زیاد روبرو بود، که با حوصله، تدبیر، صبر و برنامه ریزی کارهای مهمی انجام شد که بسیاری از آنها گره شهر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط متفاوتی نسبت به گذشته قرار دارد، ادامه داد: امروز قصد دشمن اعمال فشار اقتصادی بر ایران با محوریت فروش نفت و ارتباطات بانکی و ایجاد مشکل در صادرات ایران است. بخش دیگر نیز ایجاد یأس و ناامیدی است که در زبان سیاستمداران پرروی آمریکایی مسیری که پیش گرفته اند، مکشوف است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در این مسیر از نیروهای واپس‌گرای منطقه استفاده می کند و همچنین فشار روانی را افزایش می دهد، بیان کرد: سوال اول اینست که آیا در این زمینه نظام جمهوری اسلامی و مسئولان می توانستند راهی طی کنند که آنها دست بردارند؟ من فکر می کنم نظام همه راه هایی که می شد جلوی این بازی های دشمن را گرفت را رفت و زمینه را برای اینکه به مردم فشار نیاید ایجاد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طی 40سال هرگز با آمریکا مذاکره نمی کرد اما اینبار برای اینکه فشار را از مردم بردارد، پذیرفت و گفت‌وگویی را آغاز کرد که دو سال به طول انجامید و در نهایت به توافق با 5+1 انجامید. حتی زمانی که رئیس جمهور آمریکا با رفتار ناشیانه از توافق خارج شد، علی رغم اینکه ایران بر اساس توافق نامه حق مقابله به مثل داشت، روسای جمهور برخی کشورهای مهم اروپایی تماس هایی برقرار کردند و خواستار ماندن ایران در توافق شدند و مسیرهایی برای ادامه راه را نیز در کل بیان کردند.

نمی توانیم سرنوشت ایران را به وعده وعیدها گره بزنیم

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها با منطق اینکه فشار بر مردم نیاید، مقابله به مثل نکرد، اظهار کرد: هنوز مذاکرات با اروپا ادامه دارد اما اینکه ناجح باشد معلوم نیست و نمی شود روی آن حساب باز کرد. ما نمی توانیم سرنوشت ایران را به وعده وعیدها گره بزنیم، آینده روشن ایران یک راه بیشتر ندارد و آن ایستادن روی پای خود است؛ اینجاست که فشار را می شود به مسیر بهبود و ترقی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر فضا برای نیروی کار و متخصص باز شود، شرایط عوض می شود، عنوان کرد: آنچه امروز ایران را مصون می کند تکیه بر سرمایه داخلی است.

امروز نیازمند تحول در مقررات هستیم

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تحول در مقررات هستیم، افزود: در شرایطی که استراتژی حضور مردم در میدان اقتصاد است، باید ضوابط را سهل کرد، در این شرایط ممکن است شیوه درآمد تغییر کند. یکی از موضوعات مهم جلسات مشترک قوای سه‌گانه، سهل کردن سرمایه‌گذاری است.

مجلس از تغییرات در دولت استقبال می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از تغییرات در دولت استقبال می کند، گفت: برخی از مدیران در بخش های اجرایی باید تغییر می کردند و افراد توانا جای آنها را می گرفتند، من از این تغییرات حمایت می کنم به شرط آنکه افراد توانا سرکار آیند، به ویژه افراد توانا در ساماندهی عرصه اقتصادی کشور؛ باید مردانی باشندکه با تمام وجود خواسته های مقام معظم رهبری را به درستی و در زمان مناسب انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز