دکتر روحانی در دیدار سفیران جدید ایران در ۱۴ کشور جهان عنوان کرد؛

ابراز خرسندی از انتخاب سفرای زن و اهل تسنن

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۴:۰۲:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۶۵۱
ابراز خرسندی از انتخاب سفرای زن و اهل تسنن
رئیس‌ جمهور سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در لهستان، ژاپن، واتیکان، ایتالیا، ایرلند، اسلوونی، فنلاند، لبنان، قزاقستان، اوکراین، مالی،‌ کلمبیا، بلغارستان و سفیر و نماینده دائم کشورمان در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، را به تلاش مضاعف به منظور تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورمان در عرصه بین‌المللی توصیه کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهور، روز سه‌شنبه در این دیدار توجه به اولویت مسایل اقتصادی در روابط و مناسبات خارجی کشورمان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر هر کدام از شما یک گام مهم در زمینه مسایل اقتصادی بویژه در  تقویت همکاری شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با کشورهای محل مأموریت خود بردارید، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید شرایط کنونی و تهدید و فشار موجود از سوی دولت آمریکا را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم و بی‌تردید می‌توانیم از این شرایط به خوبی عبور کنیم.

دکتر روحانی همچنین با اظهار خرسندی از انتخاب خانم پروین فرشچی به عنوان سفیر کشورمان در فنلاند، اظهار کرد: از اینکه فرصتی فراهم آمده تا خانم‌ها لیاقت و استعداد خود را در صحنه‌های خارجی و مجامع بین‌المللی نیز نشان دهند، بسیار خوشحال هستیم و اینگونه اقدامات در شرایطی که به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که اسلام و ایرانی‌ها با حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی و اجتماعی مخالفند، می‌تواند بسیار مؤثر و تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: وزارت امور خارجه در انتخاب خانم‌ها و هموطنان اهل تسنن به عنوان سفیر اقدامات خوبی انجام داده و باید بر مبنای شایستگی و تعهد آن را ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز